پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمان گفت: والدین باید بدانند منزلگاه اول تربیتی و آموزش فرزندان در خانواده است و کودک درس های ابتدایی زندگی را از پدر و مادر و کسانی که در پیرامون او هستند و زندگی می کنند، یاد می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله‌وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش والدین در تربیت فرزندان به نماز، گفت: والدین نقش مهمی در تربیت دینی فرزندان دارند و می توانند با نوع عملکردشان جوانان را به دین و نماز دعوت کنند.

مدیر حوزه علمیه کرمان افزود: والدین باید توجه داشته باشند هر نوع رفتار و عملی می کنند فرزندان به آن توجه می کنند و در این رابطه توجه به این مسئله ضروری است که پدر و مادر اگر خود به امر نماز و روزه توجه داشته باشند و در جلوی چشم فرزندان نماز بخوانند خود همین مسئله عامل بسیار مهم در امر تربیتی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: والدین باید بدانند منزلگاه اول تربیتی و آموزش فرزندان در خانواده است و کودک درس های ابتدایی زندگی را از پدر و مادر و کسانی که در پیرامون او هستند و زندگی می کنند، یاد می گیرد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: لذا والدین هر نوع رفتار و برخوردی با فرزند داشته باشند او می آموزد و یاد می گیرد. اگر این زبان و رفتار بخشش و کرامت باشد، او کرامت و بذل و بخشش به دیگران را می آموزد، اگر این رفتار غیبت و تهمت و فحش و کتک زدن باشد، او کتک زدن و فحش دادن و ... را یاد می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی افزود: اگر خانواده و مادر بی توجه به مسائل حجاب و نامحرم و حتی اگر پدر نسبت به نماز سهل‌انگار باشند، کودک از همان خردسالی به طور نهادی آنها را می آموزد.

وی بیان داشت: قانون تبعیت، این را به ما می آموزد که همیشه و در همه احوال فرزندان از بزرگترها فرا می گیرند و تقلید می کنند. پس بهتر است فرزندانمان  چیزهایی از ما یاد بگیرند که خوب و در شأن فرزند مسلمان است.

مدیر حوزه علمیه کرمان گفت: براساس دین و سیره اهل بیت(ع) برای فرزندان حقوق تعیین شده که لازم است والدین به این حقوق توجه داشته اند، یکی از این حقوق ها در ارتباط با نحوه ارتباط والدین با فرزندان است. ارتباط و حقوق مسئله مهمی است که اگر غفلت شود خسارت آن دو چندان خواهد بود.

وی افزود: پدر و مادر خانواده باید بداند با فرزند ۱۵ ساله و یا فرزندی که به سن بلوغ رسیده چگونه برخورد کنند، قطعا رفتار با دختر و پسر هم متفاوت است. اگر والدین نسبت به هم دیگر ارتباط خوبی داشته باشند، با محبت، با هم رفتار کنند، عاشق هم باشند، فرزندان هم این آموزه مهم را به سادگی دریافت می کنند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha