پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست خبری حرکت پیاده روی الی بیت المقدس

حوزه/ می شود اربعین را توسعه داد بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و روساخت های روز قدس را ببریم تحت زیر ساخت های اربعین و از این ظرفیت عظیم اربعین در جهت تکریم روز جهانی قدس استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام محمد مهدی فاطمی صدر مشاور مجمع تشکل های بین الملل امروز در نشست خبری حرکت پیاده روی" الی بیت المقدس" که در ساختمان شهید شرعی در قم برگزار شد، به تشریح اقدامات این مجمع در برپایی هر چه باشکوه تر روزجهانی قدس پرداخت.

وی گفت: شجره طیبه انقلاب اسلامی شاهد گردآمدن جمعی از فرزندان خود است که برای رساندن پیام اسلام و انقلاب، پیام توحید و عدالت، پیام برادری و برابری به گوش جهانیان و تحقق «تمدن نوین اسلامی» و «جبهه جهانی مستضعفین» دست در دست هم نهاده‌ و با تشکیل مجمع تشکل های بین المللی حرکت تازه ای را آغاز نموده اند تا با همتی مضاعف و تلاشی جمعی، إن شاء الله گام هایی مؤثر در این مسیر الهی بردارند و برای روز جهانی قدس نیز برنامه های خوبی در نظر گرفته است که با توجه به همه گیری بیماری کرونا امسال به صورت متفاوتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی صدر خاطرنشان ساخت: مجمع تشکل های بین الملل به چارچوب های نوینی روی آورده است تا بتواند شعائر الهی و ایام الله را با توجه به بحث همه گیری بیماری و لزوم توجه به فاصله گذاری اجتماعی به صورت نوینی تعظیم نماید.

وی افزود: ما مکلف به تعظیم شعائر الهی و ایام الله هستیم  در سال های گذشته تعظیم شعائرالله با تجمع مردم یکسان گرفته می شد که البته به جای خود بسیار لازم و ضروری هم بود، اما باید توجه داشت که تعظیم شعائر الله و تکریم ایام الله لزوما به صورت تجمع افراد نیست و به گونه دیگر نیز می توان این کار مقدس را انجام داد.

مشاور مجمع تشکل های بین الملل تاکید کرد: وقتی در بحث نماز جمعه به فتوای فقها و مراجع عظام تقلید با شرکت حداقل ۵نفر نیز انجام می شود، چرا ما نتوانیم دیگر ایام الله و شعائر الهی را تکریم نماییم به گونه ای که تجمعی هم صورت نگیرد.

وی گفت: نگاه ما به تعظیم شعائر الهی باید تشرعی باشد تا تجمعی و از طرفی نیز باید دقت کرد که از رسانه زدگی نیز نجات پیدا کنیم، به عبارت دیگر وقتی تجمع افراد برای تعظیم روز جهانی قدس مقدور نیست می شود یک نهضت نوین به وجود آورد به گونه ای که بدعت هم نباشد بلکه توسعه باشد.

حجت الاسلام فاطمی صدر استفاده از زیرساخت های اربعین را مهم دانست و گفت: می شود اربعین را توسعه داد بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و روساخت های روز قدس را ببریم تحت زیر ساخت های اربعین و از این ظرفیت عظیم اربعین در جهت تکریم روز جهانی قدس استفاده کرد.

وی گفت: در حرکت پیاده روی" الی بیت المقدس" هر فردی که علاقه مند است از خانه خود بیرون می آید و به سمت خارج شهر و در جایی که اصطلاحا محل چاوشی خواندن است و مسافران را در آن نقطه بدرقه می کنند حرکت می کند و در حالی که پرچمی به دوش دارد حرکت کرده و وقتی به محل چاوشی خوان شهر می رسد توقف کوتاهی می کند و اذانی گفته می شود و نهال زیتون کاشته می شود و شخص به خانه خود مراجعت می کند.

مشاور مجمع تشکل های بین الملل افزود: در این طرح بزرگ ما چهار تا افق داریم، افق اول شهر کرمان و از مزار حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و این حرکت به صورت مویرگی در همه شهرها و استان ها نیز ادامه  خواهد داشت.

وی گفت: افق دوم ما استان تهران و استان هایی است که با تهران هم افق هستند، افق بعدی بوشهر و افق آخر نیز تبریز خواهد بود؛ ما یک افق ایران نیز پیش بینی کرده ایم که در افق ایران که نقطه چاوشی خوان مرز خسروی می باشد، چاوشی مختصری در مورد قدس خوانده می شود و یک زیارت سیدالشهدا(ع) از راه دور و بعد از اذان و کشت زیتون خاتمه می یابد.

مشاور مجمع تشکل های بین الملل افزود: یکی از اهداف ما از تشکیل این طرح این است که چاوشی خوانی احیا شود و مجدد به سبد اشعار مداحان و شعرا برگردد و در این طرح در تلاش هستیم که حالا که نمی توانیم به سمت قدس حرکت کنیم در کشور خود و در شهر و روستای خود هر مقداری که می شود ولو تک نفره به سمت قدس اصطلاحا تقرب کنیم تا تجمع و به قدس شریف هر چه قدر می توانیم نزدیک شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha