جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افزایش جمعیت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات جوانان برای رفع چالش های ازدیاد جمعیت از جمله تصویب قوانین جدید در حوزه خانواده و فرزندآوری و کاهش هزینه های ازدواج و تأمین مسکن را از سوی نمایندگان مردم در مجلس یازدهم خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت السلام والمسلمین محمد کارگرشورکی، پیش از ظهر امروز در نشستی با موضوع درخواست همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از حوزه خواهران در زمینه تبلیغ ازدواج، ازدیاد جمعیت و آسیب شناسی طلاق در استان، ضمن خوش‌آمدگویی به عبداللهی عضو مجمع فعالان خانواده و عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، از وی برای حضور در این نشست قدردانی کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد موضوع ازدیاد جمعیت و افزایش آمار ازدواج را از دغدغه های حوزه علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: تجربه نشان می دهد کار فرهنگی و تبلیغ به تنهایی مؤثر نیست، بلکه عزم جدی و اراده همگانی می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با یادآوری موضوع کنترل جمعیت «فرزند کمتر زندگی بهتر» چند دهه قبل در کشور، با ابراز تأسف گفت: در گذشته دولت برای کنترل جمعیت ابزار پیشگیری را به وفور در اختیار خانواده ها قرار می داد، و علاوه بر تبلیغ و کار فرهنگی، عزم جدی هم برای تحقق آن داشت که بیش از حد انتظار هم نتیجه داد و اکنون تغییر فرهنگ خانواده ها به سمت ازدیاد جمعیت نیازمند همان عزم ملی است.

وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رفع خلأهای قانونی در زمینه ازدواج، اشتغال و تأمین مسکن جوانان و وضع تسهیلات جدید برای فرزندآوری و نظارت بر اجرای قوانین و رصد آسیب های خانواده را خواستار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطرنشان کرد: در صورتی تبلیغ اثر کامل خود را می گذارد که زمینه ازدواج برای جوانان، «اشتغال» و تشویق برای فرزندآوری را هم به دنبال داشته باشد و تأمین هزینه های آن برای خانواده ها ممکن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سبک زندگی اسلامی، گفت: وجود مهریه های سنگین، جهیزیه های بیش از حد نیاز و تجمل گرایی در ازدواج باعث فاصله گرفتن خانواده ها از سبک زندگی اسلامی شده است که ابتدا این بخش از مشکل ازدواج با ترویج ازدواج آسان نیازمند کار فرهنگی قوی و همه جانبه در سطح کشور است.

وی در پایان، آمادگی خود و مجموعه حوزه علمیه خواهران استان را برای همکاری هرچه بیشتر با مجمع فعالان خانواده استان، اعلام کرد و افزود: امیدواریم با تلاش مضاعف و فرهنگ سازی درست و کمک تمام نهادها، امر ازدواج و فرزندآوری که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و سایر بزرگان نیز بوده و هست، به نتایج مثبتی در زمینه افزایش ازدواج و ازدیار فرزند برسیم.

در این نشست، عبداللهی، عضو مجمع خانواده استان یزد هم گزارشی از وضعیت ازدواج، طلاق و رشد جمعیت در کشور و استان یزد را ارائه نمود.

وی بر لزوم کار فرهنگی تأکید کرد و تعامل بیشتر حوزه علمیه خواهران برای تبلیغ در امر ازدواج آسان و افزایش فرزندآوری و آسیب شناسی این بخش را خواستار شد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha