جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۱۳۵ موقوفه مربوط به حوزه علمیه مازندران در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۸ موقوفه انتفاعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران، سه شنبه در جلسه بررسی موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه  مازندران، در ساری از وجود ۷۲۴ عالم واقف در استان خبر داد و گفت: مازندران بیشترین واقف عالم را در سطح کشور دارد.

وی از وجود ۱۳۵ موقوفه مربوط به حوزه علمیه مازندران در سطح استان خبر داد و افزود: این موقوفات منفعتی یا انتفاعی هستند؛ از این تعداد ۴۸ موقوفه انتفاعی هستند.

حجت الاسلام حیدری تعداد رقبات مربوط به موقوفات حوزه علمیه استان را دو هزار و ۶۶۶ رقبه عنوان کرد و بیان داشت: برخی از این موقوفات مسکونی و تجاری هستند.

وی در ادامه به موقوفات متصرفی سطح استان اشاره کرد و گفت: درآمد این موقوفات در سال بسیار ناچیز است که متأسفانه شاهد تمکین نکردن بسیاری از مردم، نهادها و ادارات در این خصوص هستیم.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که با احیاء موقوفات حوزه علمیه بسیاری از مشکلات این مراکز مهم دینی رفع خواهد شد، ادامه داد: همه توان خود را در جهت شناسایی و احیاء موقوفات مربوط به مدارس علمیه استان به کار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که اوقاف مازندران بیشتری رقبات و امامزادگان را در سطح کشور داراست، بیان داشت: این نشان دهنده مشی دینی و ارزشی مردم این منطقه و عشق و علاقه آنها به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha