پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مشاوره

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه تا وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اجتماعات مذهبی را صادر نکرده است، اجتماعی در این مکان مقدس برگزار نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی در تشریح روند فعالیت مسجد مقدس جمکران بعد از بازگشایی بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: بعد از مصوبه این ستاد مبنی بر بازگشایی مساجد و آستان های مقدس، مسجد مقدس جمکران نیز با حضور خانواده معظم شهدا، طی آئینی بازگشایی شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ایام شیوع کرونا و ضرورت کمک به جبهه سلامت کشور، تا وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اجتماعات مذهبی را صادر نکرده است، فعلاً اجتماعی در این مکان مقدس منتظران برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی زائران باید مهر، سجاده، تسبیح و مفاتیح شخصی همراه داشته باشند چرا که از ارائه این اقلام در مسجد مقدس جمکران، به دلیل مقابله با شیوع کرونا معذور هستیم.

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای مشاوره مسجد مقدس جمکران که به صورت تک نفره پذیرای مراجعه کنندگان هستند و با تجمع همراه نیستند به زائران خدمت رسانی می کنند، گفت: مسجد مقدس جمکران بعد از بازگشایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و میزبان زائران از باب المعصومه(سلام الله علیها) یعنی درب شماره دو است، درهای شش (باب الرضا(علیه السلام)) و یک (باب الشهدا) جز شب های چهارشنبه و جمعه، در دیگر شب ها از ساعت ۲۳ تا ۷ صبح روز بعد بسته هستند.

وی با بیان اینکه میعادگاه منتظران روزی دو مرتبه ضدعفونی می شود، ابراز کرد: پروتکل هایی برای خادمان پیش بینی شده تا حضور زائران و زیارت آنها با رعایت کامل قوانین بهداشتی انجام شود. تا این لحظه بنابر نظر کارشناسان تدابیر بهداشتی اعمال شده در مسجد جمکران رضایتبخش بوده است که امیدواریم ادامه این روند باعث بازگشایی کامل مساجد این مکان مقدس شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha