شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی فهما

حوزه/آیین رونمایی از صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی «فهما» با حضورمدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم و جمعی از مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی «فهما» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام سعید روحانی  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به هدف از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی فهما گفت:  بعد از استقرار فهما نیازمند اطلاع رسانی دقیق در این حوزه هستیم؛ هرچند ماخبرگزاری شبستان را داریم که در انعکاس اخبار کانون های مساجد هم موفق بوده است ولی از آنجا که خبرگزاری شبستان تعریف خاص خبرگزاری در همه ی زمینه ها و با گستره ی بین الملل را دارد انعکاس اخبار کانون ها بخشی از فعالیت این خبرگزاری است، یک پایگاه اطلاع رسانی نیز برای فهما  لازم بود که تنها خبرهای فهما منتشر شود و همه استان ها یک صفحه داشته باشند.
در ادامه این نشست «سید موسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: همیشه معمولا جایگاه قم در برنامه های فرهنگی و هنری ویژه بوده است.
وی در ادامه سخنان خود از فعالیت های خبرگزاری شبستان نیز تقدیر و خاطرنشان کرد:خبرگزاری شبستان در برند سازی فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد موفق بوده است اما سایت فهما هم لازم بود تا آن دسته از مخاطبینی که فعالیت مساجد را دنبال می‌ کنند از این طریق به اطلاعات خاص مسجد و کانون دست پیدا کنند، البته نیاز مخاطب خیلی مهم است تا ما بتوانیم اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم بنابراین درجه اول، ایجاد احساس نیاز است.

گفتنی است، در این نشست مسئولان و معاونان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم نیز حضور داشته و به ارائه بحث و نظر در موضوع فهما پرداختند و در نهایت نیز صفحه استان قم در فهما رونمایی شد.

یادآور می‌شود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پس از سال‌ها با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی فهما دارای سایت اطلاع رسانی مستقل شد؛ این پایگاه دارای زیر پرتال های جداگانه به نشانی اینترنتی http://fahma.org برای تمامی استان ها می باشد.

این پایگاه اطلاع رسانی بستر مناسبی را جهت انعکاس فعالیت های گسترده ستاد استان قم و کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان فراهم نموده که برنامه های شاخص و ویژه در آن اطلاع رسانی می شود.

این پایگاه دارای قابلیت بارگذاری پوسترهای تبلیغاتی و ارتباط صفحات استانی به دیگر سامانه‌های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از قبیل سامانه بچه های مسجد است. بخش چندرسانه‌ای، فیلم و گالری تصاویر از دیگر بخش‌های این پایگاه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha