پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف

حوزه/ رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر، یکی از فریضه‌های مهم در دین مبین اسلام که مورد تأکید و تأیید و به نوعی ضامن اجرای قوانین و دستورات شرع مقدس اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگویی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر، یکی از فریضه‌های مهم در دین مبین اسلام که مورد تاکید و تایید و به نوعی ضامن اجرای قوانین و دستورات شرع مقدس اسلام است.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات فراوانی در مورد اهمیت، آثار و برکات دو فریضه عظیم وجود دارد، بیان کرد: همه فرایض الهی از جمله پیکار و جهاد در راه خدا در مقایسه با این فریضه الهی همانند قطره‌ای در مقابل دریای پهناور است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) در خصوص دو فریضه الهی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه بزرگ است که بواسطه اعتقاد و عمل به آن سایر فرائض هم اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام مهدیان ادامه داد: گستره شمول امر به معروف و نهی از منکر در مباحث نظری اسلام تا حدی است که در هر سه حالت دین قابلیت مصداق دارد هم در (باب فقه و احکام)، هم در باب (کلام و عقائد) و هم در باب (اخلاق و تربیت)؛ به همین سبب مورد توجه خاص پروردگار عالم انبیا، و اولیای الهی است.

وی تصریح کرد: لقمان حکیم در پندهای حکیمانه خویش به فرزندش دستور به امر به معروف و نهی از منکر می‌دهد و بیان می‌کند که یکی از کارهای مهم زندگی شما بحث امر به معروف و نهی از منکر است و همچنین در باب قیام بزرگ عاشورای امام حسین(ع)، یکی از مهمترین آرمان‌های قیام اجرای این دو فریضه الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در ادامه گفت: امام سجاد(ع) امر به معروف و نهی از منکر را، راه پیامبران الهی و یکی از مهمترین مبانی اساسی انبیای الهی در راه ترویج ادیان الهی معرفی می کنند.

حجت الاسلام مهدیان در ادامه روایت امام سجاد(ع) اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر خط مشی صالحان، باعث ایمن شدن مذاهب و ادیان الهی، کسب ها را حلال و مظالم را به صاحبانش بر می‌گرداند و زمین را آباد می‌کند.

وی افزود: مردم باید نسبت به یکدیگر مسئول باشند و در مقابل پیشرفت و یا پس‌رفت یکدیگر نباید بی تفاوت باشند و با نگاهی مدبرانه به این دو فریضه نجات بخش نوعی رصد کردن مردم بر مردم مؤثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha