جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید توکهور و هشت بندی

حوزه/ حجت‌الاسلام بارانی گفت: اولویت دولت و مجلس بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز جهانی محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست یکی از ضروریات زندگی بشر است چرا که اگر محیط زیست نابود بشود سایر پیشرفت های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی نیز نمی تواند تاثیر خود را به درستی بر زندگی بشر بگذارد.

وی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را وظیفه دولت و ملت و فرازمانی دانست و گفت: اسلام منابع طبیعی را متعلق به آحاد جامعه می داند و همگان را موظف به مراقبت از آن می کند اما متاسفانه گاهی شاهد کوتاهی هایی هستیم که اصلا قابل قبول نیست.

خطیب جمعه شهرستان پارسیان، آلودگی محیط زیست، از بین بردن آب های زیرزمینی، تعرض به حریم دریا و کوه و جنگل ها و زمین خواری گردن کلفتان زالوصفت در این حوزه را از دردهای امروز جامعه دانست و گفت: دولت باید به سیاست های کلی محیط زیست به عنوان یک سند ملی و بالادستی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است به طور جد عمل بکند و مجلس نیز با دقت نقش نظارتی خود را ایفا نماید و قوه قضاییه با قدرت و قاطعیت با متخلفان برخورد و از حقوق عامه حراست کند.

امام جمعه پارسیان با توصیه ای به جوانان فعال در حوزه محیط زیست و مسئولان، تصریح کرد: شهرستان پارسیان با توجه به ایجاد صنایع الاینده در آینده، نیازمند جنگل و درخت برای تنفس است؛ لذا امیدوارم با همکاری مردم و مسئولان طرح های جنگل کاری و ایجاد فضای سبز مناسب در شهرها در اسرع وقت اجرا بشود.

امام جمعه شهرستان پارسیان با انتقاد از گرانی افسارگسیخته کالاها، بیان داشت: یکی از خطوط اصلی انقلاب اسلامی موضوع معیشت مردم است، لذا مسئولان اجازه ندهند بیش از این به مردم فشار بیاید؛ و با فعالیت شبانه روزی جلوی این گرانی ها را بگیرند.

حجت الاسلام بارانی افزود: مسئولان شهرستان با نظارت دقیق و مستمر بر بازار به داد مردم برسند و با سودجویان برخورد کنند.

وی خطاب به مسئولان گفت: ما در قبال مردم مسئولیم؛ اگر در این شهرستان عزیزی سر گرسنه بر لحاف بگذارد؛ پدری شرمنده خانواده اش باشد؛ مادری به دلیل فقر در برابر فرزندانش دلشکسته باشد ما مسئولیم؛ نباید خواب راحت داشته باشیم.

حجت الاسلام بارانی با اشاره به افتتاح طرح های بزرگ در کشور، خاطرنشان کرد: ایجاد طرح های زیربنایی و بیان آمار، اگر البته قابل خدشه نباشد خوب است اما به هر حال باید فکری هم به حال امروز مردم بکنیم لذا اولویت دولت و مجلس باید بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد.

وی تصریح کرد: مردم از دعواهای سیاسی و شعارهای توخالی خسته شده اند؛ امروز جامعه نیازمند عمل است، لذا مردم مجلسی را انقلابی می دانند که به جای شعار به دنبال حل مشکلات افتصادی کشور و معیشت مردم به عنوان یک آرمان بزرگ انقلابی باشد.

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به خسارات فراوان سیل سال گذشته به مردم و زیرساخت های شهرستان، گفت: احداث کانال هدایت آب یکی از کارهای ضروری شهرستان است که باید با لحاظ نظرات کارشناسان هر چه سریع تر این کانال احداث بشود و امیدوارم مسئولان شهرستان با همدلی و استماع نظرات مختلف به یک تصمیم واحد در این زمینه برسند و این مشکل مردم نیز در اسرع وقت مرتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha