جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری با اشاره به این‌که نباید تربیت فرزندان به مسجد و مدرسه خلاصه شود گفت: درک شخصیت و خلق و خوی و اخلاق کودک یکی از اساسی ترین شیوه‌های تربیتی کودکان است.

حجت الاسلام علی جباری در گفتکو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت تربیت دینی فرزندان اظهار داشت: والدین و متولیان تربیت کودک و نوجوانان به این امر اهتمام جدی داشته باشند و نباید این امر فقط به مساجد یا مدارس محدود شود و همه موظف هستند برای داشتن نسل بهتر در آینده به امر تربیت اقدام کنند.

وی ادامه داد: آنچه که از آموزه‌های دینی به دست می‌آید این است که باید در تربیت فرزندان، اطاعت از خدای متعال، مفید بودن به مردم و جامعه را مد نظر قرار دهیم و به آن‌ها آموزش بدهیم تا در آینده در جهت این مسیرها حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برخی فرزندان به جای این‌که موجب رحمت برای والدین خود باشند، موجبات اخلال در جامعه می‌شوند و این به دلیل عدم تربیت مناسب در دوران نوجوانی است.

وی اطاعت از والدین و محبت به آن‌ها را لازمه‌ تربیت عنوان کرد و گفت: باید کودکان و نوجوان به گونه‌ای تربیت شوند که احترام والدین را حفظ کنند و به آن‌ها محبت داشته باشند و عدم آموزش صحیح فرزندان موجب از بین رفتن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

حجت الاسلام جباری در پایان گفت: درک شخصیت و خلق و خوی کودک یکی از اساسی ترین شیوه‌های تربیتی کودکان است که سبب شناسایی بهتر تمایلات و استعدادهای آن‌ها می‌شود و باید در تربیت فرزندان شکوفایی استعداد آن‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده بهتر مد نظر قرار گیرد و البته والدین و متولیان فرهنگی باید روش‌های مناسب تربیت صحیح را یاد بگیرند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha