جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت که اجلاس رسمی این مجلس احتمالا ۲۷ مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سیداحمد خاتمی اظهار کرد: در خصوص اجلاس آینده مجلس خبرگان، دو حالت را در نظر گرفتیم؛ نخست ادامه مشکلات ناشی از همه گیری کرونا که ممکن است مجبور به برگزار نشدن اجلاس شویم که اختیار تصمیم گیری در این مورد به رئیس یا نائب رئیس مجلس خبرگان محول شد.

وی ادامه داد: اما حالت دوم آن است که اگر شرایط به نحوی بود که بتوانیم اجلاس را برپا کنیم، اجلاس رسمی خبرگان یک روزه و در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

آیت الله خاتمی گفت: هدف از یک روزه بودن اجلاس آن است که متناسب با شرایط کنونی، زودتر و با حفظ فاصله اجتماعی باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان، دستور جلسه اجلاس رسمی این مجلس در مرداد را برگزاری انتخابات هیات رئیسه، کمیسیون ها و اعضای هیات اندیشه ورز خبرگان اعلام کرد.

وی گفت: مرداد، دوره دو ساله هیات رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان به پایان می رسد و نخستین دستور جلسه، برگزاری انتخابات هیات رئیسه است که طبق آرای نمایندگان، رئیس، نواب رئیس، دو منشی و دو کارپرداز انتخاب می شوند.

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره بر انتخاب هفت نماینده خبرگان رهبری از پنج استان در انتخابات اسفند ۹۸، مراسم تحلیف این هفت نماینده را دستور کار دیگر اجلاس مجلس خبرگان در مرداد عنوان کرد.

وی افزود: پس از مراسم تحلیف این نمایندگان، کمیته تنظیم بیانیه با رای نمایندگان تشکیل می شود تا بیانیه پایانی تنظیم شود.

آیت الله خاتمی، برگزاری انتخابات برای انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی را دستور کار بعدی اجلاس رسمی مجلس خبرگان برشمرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان محور دیگر دستور کار این اجلاس را اصلاح آئین نامه داخلی این مجلس دانست و بر انجام هرچه سریعتر آن تاکید کرد.

وی گفت: در پایان هر دوره از اجلاس رسمی مجلس خبرگان، نمایندگان برای تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی به مرقد مطهر امام راحل می رفتند و دیدار با رهبر معظم انقلاب از دیگر برنامه های اجلاس بود که در این دوره، چنین مراسمی نداریم.

آیت الله خاتمی افزود: البته اگر شرایط فراهم شود که بتوانیم حضوری به دیدار مقام معظم رهبری برویم با افتخار به دیدار ایشان خواهیم رفت.

اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در اسفند ۹۸ به علت همزمانی با همه گیری بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی لغو شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha