سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
راهپیمایی مسجد تا مسجد در حمایت از سیاه پوستان در سنت لوئیس

حوزه/ مسلمانان شهر سنت لوئیس به منظور حمایت از جنبش سیاه پوستان، روز گذشته دست به راهپیمایی زده و مسافت ۱ مایل و نیم از مسجد بلال تا مسجد المومنین را پیاده روی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stltoday، جامعه اسلامی سنت لوئیس در ایالت میسوری آمریکا روز گذشته گردهم جمع شدند تا به منظور حمایت از جنبش سیاه پوستان، راهپیمایی مسالمت آمیزی را از یک مسجد تا مسجد دیگر برگزار کنند.

در این راهپیمایی صدها مسلمان، مسافت ۱ مایل و نیم از مسجد بلال به سمت مسجدالمومنین را حرکت کردند. این راهپیمایی توسط مسلمانان سنت لوئیس برگزار شد. علیم شمیخ یکی از برپاکنندگان راهپیمایی گفت: جوامع مختلف مسلمان در حال برنامه ریزی برای اعتراضات فردی بودند و ما می‌خواستم همه آن ها را یک جا جمع کنیم.

 وی افزود: مسلمانان می‌خواستند خشونت پلیس آمریکا را برجسته سازند و امیدواریم مسلمانان پیرامون این آرمان و سایر اهداف از جمله تغذیه بی‌خانمان‌ها با هم متحد باقی بمانند.  

آصف عمر ، امام مسجد دار الاسلام در منچستر ، یکی از سخنرانانی بود که قبل از شروع راهپیمایی صحبت کرد.

او درباره همه گیری که آمریکا را سال‌هاست درگیر کرده و از ۴۰۰  سال پیش آغاز شده صحبت کرد و گفت که این همه گیری بیماری کرونا نیست بلکه خشونت پلیس است و هنوز واکسنی برای آن پیدا نشده است.

وی گفت: ما نمی‌توانیم این مبارزه را رها کنیم.

 عمر لی از شهروندان مسلمان شرکت کننده در این راهپیمایی گفت: ما مسلمانان برای عدالت ایستاده‌ایم همانطور که پیامبرمان حضرت محمد (ص) ایستادگی کرد و با جنبش سیاه‌پوستان ابراز همبستگی می کنیم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha