پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه ها نباید جولانگاه جناح بندی های سیاسی باشد، اما باید اساتید و دانشجویان با آگاهی بالای سیاسی در روز بحران نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید اصلاح شیوه های مدیریت اقتصاد از دانشگاه ها شروع شود، گفت: مشکلات اقتصادی کشور از طریق مسائل علمی و اساتید مجرب با راهکارهای عملی و با عیب یابی دقیق باید مرتفع شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: دانشگاه ها دستاوردهای علمی خودشان را به بخش تولید منتقل کنند و چرخه ایده تا تولید و مصرف آن را در اختیار صاحبان سرمایه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه ها در تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی دانشجویان مسئولیت سنگین و نقش مهمی دارند، گفت: باید با تبلیغ عملی شخصیت اجتماعی نسل جوان را که در حال تکامل است در راستای اهداف بلند نظام و انقلاب جهت دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان ایرانی، روحیه انقلابی، جهادی و مسئولیت پذیر دارند، گفت: جوانانی در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند که با انگیزه و اعتماد به نفس بالا در برابر ظلم و صداهای بلند مغلوب نیستند و توانایی ایستادگی دارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید روحیه مصرف کنندگی علم در دانشگاه ها به روحیه تولید علم تبدیل شود، اظهار کرد: اساتید باید با روحیه بسیجی تحقیقات دانشگاهی را طوری هدایت کنند که نیازهای کشور بواسطه همان طرح تحقیقاتی برطرف شود و همچنین نباید معیار ارزیابی اساتید در دانشگاه تنها تولید مقاله باشد چرا که نیاز کشور کثرت مقالات نیست بلکه مرتفع سازی نیاز کشور از طریق مسائل علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها یکی از فرهیخته ترین مجموعه های نظام اسلامی است، گفت: این مجموعه سرشار از اخلاص، فرهنگ و تخصص سد محکمی در برابر هجمه های جنگ نرم دشمن است که می‌تواند با آرمان های ولایت پذیری، تقویت هویت ملی و دینی و جذب و ساماندهی افسران جوان به وظیفه ذاتی خود عمل کند.

وی، دانشگاهیان را آگاه ترین افراد به مسائل سیاسی دانست و گفت: دانشگاه ها نباید جولانگاه جناح بندی های سیاسی باشد، اما باید اساتید و دانشجویان با آگاهی بالای سیاسی در روز بحران نقش آفرین باشند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید دانشگاه های استان به بیان نکته نظرات خود پیرامون مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در دانشگاه ها پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha