جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: تلاش مجاهدانه و امیدبخش رئیس قوه قضائیه موجبات افزایش اعتماد عمومی و تقویت امید به اصلاح و بهبود ساختارهای اداری را فراهم ساخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا یاد و نام و خاطره آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و نیز قضات شهید و ضابطان انتظامی و امنیتی و قضایی را که در راه گسترش امنیت و عدالت به شهادت رسیدند گرامی داریم.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت سنگین قوه قضائیه در تقویت اعتماد عمومی، افزود: قوه قضائیه راهی طولانی و خطیر را در پیش رو دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: از یک‌سو باید به جرم مجرمانی چون روح‌الله زم رسیدگی و افراد و سرپل‌های بزرگ و کوچک آن را کشف و شناسایی و محاکمه کند و از دیگر سو به شناسایی و محاکمه برخی عناصر فرصت‌طلب و وابسته به مدیران ارشد دستگاه‌ها و قوا بپردازد.

وی افزود: از سوی سوم، دستگاه قضایی باید برای دفاع از حقوق عامه و شهروندی تلاش کند و تحول قضایی را طبق سند اعلامی اجرا کند و از دیگر سو برای دفاع از حقوق حقه مردم مظلوم و انقلابی ایران در مواجهه با استکبار فعال باشد و در کنار آن به سالم‌سازی مستمر و روزآمدسازی ابزار و وسایل خدمت‌رسانی برای تسهیل در خدمت به مردم تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همچنین برنامه‌ریزی درازمدت برای جذب و به‌کارگیری جوانان مؤمن انقلابی و کادرسازی برای تضمین حرکت صحیح قوه به سمت اهداف آینده خود، کاری بس خطیر و دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مجاهدانه و امیدبخش رئیس قوه قضائیه و همکاران ایشان و سایر کارکنان و مدیران انقلابی و قضات محترم، موجبات افزایش اعتماد عمومی و تقویت امید به اصلاح و بهبود ساختارهای اداری را فراهم ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی شفاف‌سازی حساب‌های معین قوه قضائیه را ازجمله این اقدامات دانست و گفت: بیش از دو دهه بود که با هماهنگی خزانه‌داری کل و بانک مرکزی، اصل پول‌هایی که به حساب قوه قضائیه می‌آمد به شکل سپرده‌گذاری در بانک به ودیعت نهاده می‌شد و سود آن توسط قوه قضائیه هزینه می‌شد.

وی افزود: به مرور زمان تعداد این حساب‌ها به بیش از ۶۰ رسید که موجب انتقادات و بعضاً جوسازی‌های مغرضانه علیه قوه قضائیه شد. اقدام شایسته قوه قضائیه در محدود کردن شصت حساب به پنج حساب و گزارش شفاف از عملکرد سال ۹۸ و هزینه کرد آن، گام مهمی در شفاف‌سازی عملکرد این قوه محسوب می‌شود که هم در این دستگاه و هم دستگاه‌های دیگر باید الگوبرداری شده و اجرایی شود.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به محاکمه اکبر طبری؛ مفسد اقتصادی از درون قوه قضاییه، اظهار کرد: شخصی فرصت‌طلب و سودجو با سوءاستفاده از جایگاه خود به کارچاق‌کنی و سوءاستفاده‌های مالی و قانونی دست یازید و سال‌ها با مهارت و شیطنت خاص خود و بهره‌گیری از عناصر ضعیف و حریص در بین برخی کارکنان و قضات در داخل دستگاه قضا و برخی مدیران در دیگر دستگاه‌ها به زندگی کثیف و آلوده خود ادامه داد.

وی افزود: با افشا شدن اقدامات او و همدستانش، جناب آقای رئیسی بلافاصله دستور عزل و سپس بازداشت او را صادر کرد و پس از انجام مراحل قانونی بازجویی و تحقیق و تکمیل پرونده، تاکنون سه جلسه از دادگاه او برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این‌که قوه قضاییه بدون ملاحظه و تعارف پاک‌سازی و سالم‌سازی را از درون خود و از مدیران ارشد خود آغاز کرده است ستودنی و امیدبخش است.

امام‌جمعه بجنورد افزود: طبیعی است تداوم این اقدامات ارزشی و عدالت‌خواهانه با رعایت حساسیت‌ها و انتشار هنرمندانه آن با پیوست رسانه‌ای قوی همچنان مورد انتظار و توقع مردم و نخبگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha