چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابراهیم بازیان، مدیر عامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور

حوزه/ مشاور دفتر سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: مدیریت نوین فقر و تغییر استراتژی از حمایتی به توانمندسازی در کمیته امداد مطرح است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، ابراهیم بازیان، مشاور دفتر سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، در دیدار استاندار سمنان با بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، به میزبانی دفتر این نهاد در تهران، اظهار داشت: توانمندسازی اقتصادی نیازمندان از اهداف اصلی شتابا است.

وی کمک به رونق اقتصاد خانواده نیازمندان و گروه هدف و ایجاد رفاه نسبی، آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ سرمایه‌گذاری و بورس و تبدیل پتانسیل‌های راکد و منفعل و افراد فعال و اثربخش در جامعه برشمرد و گفت: کمک به اقتصاد ملی با ساماندهی مدیریت وجوه نقد به عنوان  اجرایی کردن یکی از مولفه های اقتصادی این طرح است.

بازیان از طرف دیگر مدیریت هزینه‌کرد کمک‌های نقدی حامیان و خیرین در امور اقتصادی و پرهیز از مصرف‌گرایی و توانمندی ایتام را از دیگر اهداف این طرح بشمرد و گفت: مدیریت نوین فقر و تغییر استراتژی از حمایتی به توانمندسازی در کمیته امداد مطرح است.

مشاور دفتر سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور خاطرنشان کرد: ضرورت تغییر در رویکرد و گفتمان حمایتی مددجویان متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی ضروری است و   با توجه به منابع محدود و نیازهای نامحدود انسان که موجب حضور افراد توانمند به بازار سرمایه و رقابت شدید و کسب سود سرمایه بیشتر و عقب ماندن نیازمندان محرومان جامعه از این مسابقه به دلیل نداشتن فکر اقتصادی و حامی فکری و ثابت ماندن چرخه فقر در خانواده‌های نیازمند از نسلی به نسل دیگر می‌شود ضروری است.

وی گفت: ایجاد ارزش افزوده در کمک های خیرین و نیکوکاران از دیگر مزایای این طرح است است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha