جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی با اعلام اینکه مجلس، دستگاه دیپلماسی را در تقویت وظایف، کمک می کند، تصریح کرد: اجازه نمی دهیم دولت در حوزه منافع ملی با طرف مقابل مماشات کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، در گفتگو با برنامه زنده رویداد در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: هفت سال عمر برجام مسیر را برای ما روشن می سازد تا بدانیم، هیچ اقدامی بدون تضمین و اقدام متناظر و متناسب نسبت به طرف مقابل، نباید انجام شود.

وی افزود: در این هفت سال هرچه داشتیم در طبق اخلاص قرار دادیم والا هیچ تعهدی از سوی طرف مقابل اجرا نشد و قطعنامه صادره هم چند نکته را برای ما روشن کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: در این باره طرف مقابل گربه ای است که اگر در دیگ را باز بگذاریم، حیا نخواهد کرد؛ نکته دوم اینکه قطعنامه قدرناشناسی طرف مقابل را نشان می دهد که درِ تمام مراکز هسته ای را سخاوتمندانه در این هفت سال به روی بازرسان آژانس -که بازرسان بیگانه در لباس کارشناس هستند-، باز گذاشتیم.

وی افزود: این افراد رژیم  ویژه بازرسی را اعمال کردند که در طول مدت عمر آژانس در هیچ جای دنیا سابقه نداشت.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: همچنین برگ هایی برنده ای در دست داریم که باید آن ها را رو کنیم، ایران پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کرد و امروز دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند تا سطح همکاری ها را با آژانس تقلیل دهند؛ والا این روند را تا تعلیق پروتکل الحاقی ادامه می دهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اگر احساس کنیم عضویت در ان پی تی جز محدودیت، پرداخت حق عضویت و تکلیف برای ما چیزی ندارد، آن زمان بررسی خروج از ان پی تی را در دستور کار کمیسیون و مجلس قرار خواهیم داد.

حجت الاسلام ذوالنوری یادآور شد: قطعا مجلس جدید با دوره دهم تفاوت ها و عزم جزمی در این مجلس وجود دارد؛ کما اینکه روز گذشته بیانیه مفصل و قاطعی صادر کردیم و نمایندگان صف طولانی برای امضای آن بسته بودند.

وی افزود: مجلس اجازه نمی دهد دولت مماشاتی که به نفع مردم نیست را در پیش گیرد. البته ما با تاکید بر تقویت دیپلماسی و تعامل با دنیا حرکت خواهیم کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: محور اصلی کار مجلس تقویت منافع ملی است و هر راهی که متضمن تقویت این هدف باشد، در دستور کار مجلس قرار می گیرد و اگر نیاز به قطع یا تقویت ارتباط باشد، در همین راستا حرکت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: امریکا امروز از خروج از برجام پشیمان است و تلاش دارد اهداف خود را از طریق شورای امنیت پیگیری کند؛ ولی با پوشش برجام قادر به انجام این کار نیست و لذا به نهادهای بین المللی که نیابتا شرایط را علیه جمهوری اسلامی فراهم می کنند، چنگ می زند.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: شورای حکام تحت لابی امریکا این اقدام سیاسی را مرتکب شد که البته از نگاه ما محتوای این قطعنامه مشکلی ایجاد نکرده و اهمیتی ندارد.

وی در خصوص دلایل این ادعا لحن این قطعنامه را ملایم و تقاضا گونه خواند و افزود: نفس صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم چون خوشایند ملت ایران نیست.

وی اضافه کرد: ایران مسیر خود را خواهد رفت و معتقدم شورای حکام جهالت و اشتباه به خرج داد چراکه این قطعنامه راه همکاری را هموار نکرده و مسیر را سنگلاخی تر خواهد کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha