پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: بی شک تا زمانی که سطح فرهنگی جامعه ارتقا پیدا نکند، هرگز نمی توان به اصلاح دیگر حوزه ها و بخش ها امیدوار بود، از این رو رهبر معظم انقلاب از نمایندگان مجلس یازدهم خواستند که در مباحث فرهنگی با دقت و تخصص حرکت کنند.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان بیا تاکید بر این که فرهنگ زیربنای جامعه انسانی است و این مهم برای تمام جوامع صدق می کند، گفت: ارتقا نگاه و سطح فرهنگی و به دنبال آن نهادینه شدن فرهنگ صحیح در سطح جامعه می تواند بسیاری از مشکلات را از سر راه بردارد، لذا سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ شاید در ظاهر یک سرمایه گذاری بلندمدت باشد، ولی نتایج آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: نگاه امام خامنه ای به مسایل داخلی و خارجی بسیار دقیق و تیزبینانه است، معظم له به خوبی اوضاع را رصد می کنند و اکنون ارتقا مباحث اقتصادی و فرهنگی را از اولویت های جامعه به ویژه مجلس یازدهم می دانند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد:  توسعه فرهنگ و اقتصاد در این شرایط ویژه می تواند راهگشای بسیاری از مسایل در داخل کشور باشد، به همین منظور رهبر معظم انقلاب این موارد را به نمایندگان مجلس یادآوری فرموده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران ادامه داد: بی شک تا زمانی که سطح فرهنگی جامعه ارتقا پیدا نکند، هرگز نمی توان به اصلاح دیگر حوزه ها و بخش ها امیدوار بود، از این رو رهبر معظم انقلاب از نمایندگان مجلس یازدهم خواستند که در مباحث فرهنگی با دقت و تخصص حرکت کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه ارتقا سطح فرهنگی کشور نیازمند کار کارشناسی و جهادی است، بیان کرد: خوشبختانه بسترهای فرهنگی در کشورمان به خوبی مهیاست، لذا تنها نیازمند یک بسیج همگانی برای زنده کردن این فرهنگ در کشور هستیم.

حجت الاسلام حسینی، نقش نمایندگان مجلس در توسعه فرهنگی را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: مجلس به عنوان قوه مقننه و قانوان گذار می تواند نقش بسیار کلیدی در توسعه زیرساخت های فرهنگی کشور داشته باشد، لذا به نظر می رسد وکلای ملت باید نگاه خاصی به مباحث فرهنگی داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ به معنای واقعی در جای خود قرار نگیرد، بی شک دیگر حوزه ها هرگز نمی توانند نقش اصلی خود را ایفا کنند. فرهنگ خود می تواند اقتصاد را اصلاح و هنجارهای اجتماعی و فردی را برطرف کند.

وی در پایان گفت: ملت از وکلای خود در مجلس یازدهم می خواهند در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، زیرا راه پیروزی و توسعه انقلاب اسلامی توجه به فرمایشات راهگشای معظم له می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha