جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی - مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: نگاه‌های غرب‌گرایانه، تحت پوشش مفاهیمی به ظاهر زیبا همچون توانمندسازی دختران، آزادی، حق انتخاب و مدرن شدن و کنار گذاشتن سنّت‌ها، در حال نابودی نقش و هویت واقعی دختران هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با انتشار پیامی در فضای مجازی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر نوشت: دختران امروز، نقش بی‌بدیلی در اثرگذاری بر جامعه از طریق حضور و فعالیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند که با نقش آنها در محیط خانواده در قالب همسری و مادری نه تنها منافات ندارد، بلکه مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی هم با نگاه‌های جزم‌گرایانه که با حضور دختران در جامعه مخالفت می‌کند و هم با تفکری که زن را به مثابه یک سوژه برای فروش بیشتر، افزایش سود و یا ارتقای جذابیت در نظر می‌گیرد، مخالف است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: امروز دختران ایرانی در جایگاه حساسی قرار گرفته‌اند که هویت و نقش آنها در حال تهدید شدن است. نگاه‌های غرب‌گرایانه، تحت پوشش مفاهیمی به ظاهر زیبا همچون توانمندسازی دختران، آزادی، حق انتخاب و مدرن شدن و کنار گذاشتن سنّت‌ها، در حال نابودی نقش و هویت واقعی دختران هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: جامعه امروز ما نیازمند این است که سرمایه‌های فرهنگی و هویت‌بخش خود را حفظ کند تا هویت‌های ترویج شده توسط رسانه‌های فراگیر که سطحی، بی‌محتوا و غیر مفید برای آینده دختران هستند، کنار گذاشته شوند؛ و این وظیفه دستگاه‌های فرهنگی، جامعه‌شناسان، تشکل‌های دانشجویی و خانواده‌ها است. کسانی که می‌خواهند در این حوزه نقش‌آفرینی داشته باشند نیز باید، مسائل و نیازهای امروز دختران را بشناسند و با تقویت مبانی فکری و عقیده‌ای خودشان، راهکار و راه‌حل مناسب برای حل آنها ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha