سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: استعدادهای برتر بیش از دیگران در معرض تلف شدن عمر هستند، اگر بی دقتی کنند به راحتی عمر خود را برای اموری که ارزش چندانی ندارد صرف کرده و سرمایه عمر را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: باید خدا را سپاس گفت که توانسته اید از استعدادهایتان بهره ببرید چراکه افراد مستعد فراوانی هستند که با وجود اینکه استعدادهای خوبی دارند اما از آن استفاده نمی‌کنند، ممکن است رفقای بدی داشته باشند که آنان را مشغول فعالیت‌های غیرعلمی می‌کنند و یا دل در جای دیگری دارند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: گاهی افراد مستعد به استعداد خود مغرور می‌شوند و این غرور ابتدای گمراهی آنان است چراکه قرآن می‌فرمایند «وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی: و اینکه برای انسان جز حاصل تلاش او نیست»؛ تلاش و کوشش می تواند استعدادهای انسان را به مرحله شکوفایی برساند و او را از سطح یک انسانی معمولی به درجات بالای علمی و حتی ایمانی برساند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: استعدادهای برتر بیش از دیگران در معرض تلف شدن عمر هستند و اگر بی دقتی کنند به راحتی عمر خود را برای اموری که ارزش چندانی ندارد صرف کرده و سرمایه عمر را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه بدون شک هیچ کس بدون سختی به جایی نمی‌رسد، ادامه داد: شیطان دائماً انسان را به راحتی و تلاش نکردن دعوت می کند و او را به کارهای بیهوده می‌کشاند تا وقت او تلف شود، گاهی ممکن است انسان برای حفظ آیات قرآن و یا معارف عمیق صحیفه سجادیه بگوید فرصت ندارم اما برای گذراندن وقت در فضای مجازی، آن هم بدون هیچ هدفی، هیچ حساسیتی نداشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: حوزه علمیه از اینکه استعدادهای درخشانی را در اختیار دارد بسیار خرسند است، چراکه اینگونه افراد در آینده خدمات شاخصی را به اسلام و امت اسلامی خواهند داشت و امیدوار هستیم همگی در آخرت از افراد سعادتمند باشند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: همه شما با وجود اینکه در حال تحصیل هستید و زمان زیادی را برای کسب علوم الهی و تحقیق و پژوهش اختصاص می دهید، نباید ازاعمال معنوی غافل شوید.

امام جمعه اصفهان گفت: در یکی از روایات می خوانیم «أَلْعِلْمُ نُورٌ یَقْذِفُهُ اللّهُ فِی قَلْبِ مَنْ یَشآءُ: علم، نوری است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد می افکند» بر اساس این روایت هر کس استعداد و لیاقت داشته باشد، خداوند نور علم را در وجود او قرار می‌دهد و اگر کسی خودش را در مسیر علم قرار داد، خداوند به او علم عطا می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت جوانی یادآور شد: قلب جوان همانند زمین آماده است هرچه در آن کاشته شود قبول می‌کند، اگر نفاق یا توحید در آن کاشته شود، قبول می‌کند بنابراین بسیار مهم است که طلاب جوان خود را با مطالب صحیح و متقن و معارف ناب آشنا سازند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام جواد(علیه السلام) می فرمایند مؤمن به سه خصلت نیازمند است؛ توفیقی از جانب خدا؛ واعظی از درون خود و قبول کردن نصیحت دیگران؛ اگر انسان این سه خصلت را در خود پدید آورد می تواند در رسیدن به مقام ایمان حقیقی موفق باشد و جز بندگان راستین الهی باشد.

وی با تأکید بر ضرورت جذب افراد مستعد در حوزه های علمیه گفت: تبلیغ برای ورود به حوزه علمیه و جذب نخبگان بسیار کم است و همه طلاب و خطبا وظیفه دارند افراد با استعداد را برای تحصیل علوم حوزوی ترغیب کنند.  

در این جلسه جمعی از نخبگان حوزه علمیه اصفهان و طلاب جوان به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: دفتر امام جمعه اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha