جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوره تابستانه احیا در مدرسه معصومیه قم

حوزه/ چقدر احمقانه است این که تصور شود آمریکا کدخداست و می تواند برای ما کاری انجام دهد، متاسفانه برخی ها غافل هستند و با کمال نادانی فکر می کنند که شیطان ها می توانند برای ما کاری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فیاضی، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در مراسم افتتاحیه دوره تابستانه أحیا که ظهر امروز درمسجد مدرسه معصومیه(س) برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه رسالت طلبگی پرداخت.

وی گفت: همه ما باید قدردان خدای متعال باشیم که ما را در مسیر طلبگی قرار داد چرا که این رسالت انبیاء و اولیای الهی است؛ اسلام یک عده سرباز دیگر هم می‌خواهد که سربازهای جبهه فرهنگی هستند بنابراین بعد از پیامبر اکرم(ص) و بعد از اهل بیت(ع)، علما قرار می‌گیرند و شهدا بعد از علما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی خاطر نشان ساخت: پس بزرگترین نعمت را خداوند به ما داده و ما را هدایت کرده به این راه، این راه نور دارد منتهی باید این آیه را در ذهنمان مجسّم داشته باشیم.«لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ» اگر قدردان نعمت‌ها باشید این را بدانید که منِ خدا ذوالفضل العظیم هستم «وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی‏ لَشَدید» اما اگر قدردان نباشید از شما چیزی می‌سازم که از همه بدتر است.

وی تاکید کرد: قدم اول در قدردانی  به این است که درست درس بخوانیم چون نمی‌شود که انسان سرباز امام زمان (عج) باشد ولی سلاح سربازی را نداشته باشد سلاح سربازی یکی‌اش علم است باید عالم باشد تا مردم را گمراه نکند و دوم اینکه باید متقی باشد.

 رئیس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه به دومین قدم پرداخت و گفت: اهمیت دادن به واجبات است و مهمترین واجبات هم نماز است، از حضرت آیت الله بهجت(ره) نقل شده که می‌فرمایند: دنیا و آخرت ما اصلاح نخواهد شد، مادامی که نمازمان اصلاح نشود و  کارهای دیگر ما هم اصلاح نمی‌شود مگر اینکه در نماز توجه و حضور قلب داشته باشیم  و توجه حاصل نخواهیم کرد، مگر اینکه از لغو پرهیز کنیم یعنی هرکاری که رنگ خدایی ندارد و بدتر از لغو مواظب نبودن بر چشم و نگاه است.

وی گفت: شیطان می خواهد که شیعیان را از راه راست الهی منحرف کند و این گوهر با ارزش ولایت را از چنگ او در بیاورد لذا باید خیلی مراقب بود که در دام وساوس شیطان و ابلیس قرار نگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی با انتقاد از برخی افراد که فکر می کنند شیطان ها می توانند برای او کاری انجام دهند گفت: چقدر احمقانه است این که تصور شود آمریکا کدخداست و می تواند برای ما کاری انجام دهد، متاسفانه برخی ها غافل هستند و با کمال نادانی فکر می کنند که شیطان ها می توانند برای ما کاری انجام دهند.

استاد فلسفه حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت: برخی فکر می کنند که برای این مراقبت ها باید استاد داشته باشند، اما آنچه از بیانات امام و رفتار آیت الله بهجت به دست می آید، این است که تعیین استاد، وظیفه خدا است و آنچه ما باید انجام دهیم این است که آنچه را که می دانیم عمل کنیم.

رئیس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی توجه به واجبات و ترک محرمات را قدم اول بندگی خدای متعال دانست و گفت: باید تلاش کنیم که به نماز اول وقت و جماعت مقید شویم و فراموش نکنیم که باید تنها خدا را عبادت کرد و تنها از خدا یاری جست.

وی افزود: برخی افراد دچار وسوسه در بحث طهارت و نجاست می شوند که باید اینها بدانند که این کار از سوی شیطان است تا او را مشغول کند و به کارهای مهم دیگرش نرسد یا برخی افراد دنبال برخی ریاضت های غیر شرعی می روند و حال آنکه بهترین کار همین انجام واجبات و ترک محرمات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha