جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کانون‌های خدمات رضوی مازندران

حوزه/ دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران گفت:به مناسبت ایام کرامت کاروان‌های زیر سایه خورشید ۵ تیرماه وارد مازندران شده و تا میلاد امام رضا(علیه السلام) در استان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، محمد اسماعیل امامزاده، امروز (۴ تیر) در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه‌های زیر سایه خورشید و حوزه خادمیاری بابیان اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران از تیرماه سال ۹۵ افتتاح شد، اظهار کرد: تشکیلات نظام خادمیاری از مردمی‌ترین تشکل‌ها در کشور به شمار می‌رود؛ هیچ تشکل مردم پایه‌ای نظیر کانون‌های خدمت رضوی در کشور وجود ندارد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران بابیان اینکه در نظام خادمیاری فعالیت‌ها مبتنی بر ارادت ورزی توأم با اخلاص صورت می‌گیرد، افزود: در دهه کرامت نیروهای داوطلب خادمیاری در جشن‌های زیر سایه خورشید فعالیت دارند تا این دهه به کام مردم شیرین باشد.

وی افزود: به مناسبت بروز پدیده کرونا بسیاری از برنامه‌های ملی و مذهبی در سطح کشور تحت تأثیر این پدیده منحوس با محدودیت‌های فراوانی مواجه شدند که استان مازندران نیز از این قاعده مستثنی نیست و تلاش داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دهه کرامت امسال به شایستگی موردتکریم و تجلیل قرار گیرد.

امامزاده بابیان اینکه ویژه‌برنامه «زیر سایه خورشید» از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی است که از سال ۸۶ تاکنون برگزارشده، گفت: در پی شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‌صلاح مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی دینی و هنری که موجب تجمع می‌شود، این برنامه با محدودیت‌هایی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید (ویژه جشن‌های مردمی ولادت امام رضا «علیه‌السلام») برای چهاردهمین سال متوالی هم‌زمان با دهه کرامت به مازندران سفر می‌کنند، تصریح کرد: مدت توقف این کاروان‌ها در استان‌ها ۴-۵ روز بوده اما امسال ۱۰ روز در استان حضور خواهند داشت.

امامزاده خاطرنشان شد: کاروان‌های زیر سایه خورشید ۵ تیرماه از فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری و با استقبال مسئولین وارد استان می‌شوند و ۱۴ تیرماه یک روز بعد از ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) از استان خارج می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های آستان قدس در سراسر کشور و مازندران با محوریت مردم برگزار می‌شود، افزود: ۱۵ هزار و ۶۷۶ خادمیار افتخاری حضرت رضا (ع) در استان مازندران فعالیت دارند و در دهه کرامت کاروان‌های زیر سایه خورشید را در اجرایی نمودن برنامه‌ها همراهی می‌کنند.

امامزاده بابیان اینکه تمامی برنامه‌های دهه کرامت به همت کانون‌های محله‌ای و با رعایت دستورات بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام منتسب به ولادت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) کانون‌های محله‌ای علاوه بر ارائه خدمات روتین به محرومین و نیازمندان، متناسب با ظرفیت هر کانون و خیرین آن محله توزیع سبدهای معیشتی و کارت‌های هدیه بین نیازمندان را در دستور کاردارند.

وی از افتتاح ۳ واحد مسکونی سیل‌زدگان در دهه کرامت خبر داد و گفت: خادمیاران رضوی استان احداث ۹ واحد مسکونی سیل‌زدگان به ارزش یک میلیارد تومان را متعهد شدند که تا پایان ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

امامزاده یادآور شد: طی یک سال گذشته دفاتر کانون‌های خدمت رضوی در استان، حدود ۲۹ هزار سبد کالا به ارزش پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف تقدیم کردند و پنج هزار و ۲۴۱ نفر نیز مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی دریافت کردند.

وی تهیه جهیزیه برای ۴۸۰ زوج جوان به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، تأمین داروی سه هزار و ۱۴۷ بیمار به ارزش یک میلیارد و ۵۷ میلیون تومان و اعزام هزار و ۹۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: همچنین در بحث نوسازی و بازسازی ۴۳۸ مورد مسکن نیازمندان به ارزش یک میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان اقداماتی انجام‌شده است.

امامزاده یا بیان اینکه ۱۵ گروه جهادی از خادمیاران سال گذشته در امر بهسازی و نوسازی مسکن نیازمندان فعال بودند، افزود: برای این خدمات ۸۰ میلیون تومان هزینه شد.
 وی خاطرنشان شد: درمجموع سال گذشته بابت خدمات ارائه‌شده به بیش از ۴۸ هزار و ۳۲۸ نفر ۱۵ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

امامزاده از اجرای طرح «نسیم مهر رضوی»، توزیع تبرکات رضوی و غذای حضرتی در ایام کرونا خبر داد و گفت: ۲۵ هزار سبد کالا در قالب رزمایش مواسات تقدیم جامعه هدف شده است.

وی بابیان اینکه خادمیاران رضوی استان در قالب ۲۵ کانون موضوعی و ۲۰۰ کانون محله‌ای به نیازمندان به نیت امام رضا (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: ۹۷ نفر از اصحاب رسانه استان با پذیرش ۲۳۱ عرصه و مصداق خدمتی در بخش تولید محتوا، انعکاس فعالیت‌های حوزه خادمیاری و ... کمک‌کار دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران برای ترویج بیش‌ازپیش سیره منور رضوی هستند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha