یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ حضور آیت الله تحریری در خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گفت: در بحران کرونا سعی شد که تمام نهادهای حوزوی به شکل هماهنگ تر از گذشته عمل کنند؛ نکته مهم آنکه فراتر از نهادهای حوزوی، در میان سطوح مختلف حوزوی از بزرگان و مراجع حوزه های علمیه تا سطوح مدیریتی استاد،  فضلا و طلاب جوان همصدایی خوبی شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد رضا برته، مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین تحریری، تولیت مدرسه علمیه مروی تهران از خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های متنوع خبرگزاری به ویژه ایام شیوع کرونا اظهارکرد: در بحران کرونا سعی شد که تمام نهادهای حوزوی به شکل هماهنگ تر از گذشته عمل کنند؛ نکته مهم آنکه فراتر از نهادهای حوزوی، در میان سطوح مختلف حوزوی از بزرگان و مراجع حوزه های علمیه تا سطوح مدیریتی استاد،  فضلا و طلاب جوان همصدایی خوبی شاهد بودیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: فراتر از نهادهای حوزوی، نهادهای دینی کشور نیز انسجام و همصدایی خوبی با علما، بزرگان، حوزه های علمیه داشتند؛ از جمله مدیران اعتاب مقدسه و سایر نهادهای دینی هماهنگی بسیار خوبی با هم داشتند.

جانشین مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه افزود: مردم، نخبگان، اساتید و اقشار مختلف جامعه با یک آرامش خاطری از منظر دینی و از این حیث که بزرگان و حوزه های علمیه چه نظری نسبت به این حوادث و بحران کرونا دارند، توانستند یک کارنامه موفق و درخشانی رقم بزنند؛ در برخی از کشورها اختلافات جدی میان نهاد دینی و مسئولان وجود داشت و این مساله مانع از آن شد که بتوانند مشکلات بحران را برطرف کنند.

وی بیان کرد: در درون مدیریت حوزه علمیه نیز یک ستاد جامع کرونا با حضور نهادهای مختلف شکل گرفت و معاونت‌های مختلف به شکل هماهنگ عمل کردند. در این زمینه یک کمیته علمی محتوایی شکل گرفت که بیش از ۲۰۰ تن از اساتید حوزه برای پاسخگویی به شبهات کمک می کردند تا محتوای مورد نیاز تامین شود. در این مدت ۱۰ جلد کتاب از سوی اساتید حوزه نوشته شده و به صدها شبهه نیز پاسخ داده شد.

حجت الاسلام و المسلمین برته افزود: اساتید و فضلا هماهنگی خوبی با مدیران بیمارستان‌ها و تیم های پزشکی و پرستاری و درمانی داشتند. این همکاری به یک همدلی قابل ستایش مبدل شد. این هماهنگی ها موجب شده بود که بیماران حس کنند که تیم درمانی و طلاب جهادی از آنها به خوبی حمایت می‌کنند که در روحیه آنها نیز موثر بود.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه با اشاره به اقدام هماهنگ رسانه ای در کنار اقدام هماهنگ بین‌المللی در حوزه نسبت به بحران کرونا اظهارکرد: هماهنگی بسیار خوب حوزه علمیه با نهادهای دولتی و نهادهای مسئول در بحران کرونا از جمله وزارت بهداشت و درمان بوجود آمد. اساتید و فضلا هماهنگی خوبی با مدیران بیمارستان‌ها و تیم های پزشکی و پرستاری و درمانی داشتند. این همکاری به یک همدلی قابل ستایش مبدل شد. این هماهنگی ها موجب شده بود که بیماران حس کنند که تیم درمانی و طلاب جهادی از آنها به خوبی حمایت می‌کنند که در روحیه آنها نیز موثر بود.

وی با ذکر این مطلب که با شیوع کرونا حجم تبلیغات بسیار سنگینی در رسانه‌ها آغاز شد که ایران را محور شیوع بیماری در منطقه عنوان می‌کردند، اظهارکرد: در ابتدای امر هجمه بسیاری علیه جمهوری اسلامی انجام شد که ایرانیان نمی توانند بر مشکلات مرتبط با کرونا غلبه کنند. از دیگر سوی هجمه گسترده ای علیه حوزه و به خصوص طلاب غیر ایرانی المصطفی(ص) شکل گرفت. امروزه که شدت بیماری در بسیاری از کشورهای غربی به چشم می خورد، ناتوانی مدعیان غربی بر همه روشن شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha