چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی اشکوری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی نباید به گونه ای باشد که موجب تضعیف جریان تولید و سرمایه گذاری در کشور شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: به لطف الهی شخص رئیس قوه قضاییه حقیقتاً انسان خدوم، متقی، وارسته، باسابقه و دلسوزی است که از ابتدای انتصاب در این مقام، عملکرد خوبی داشته که مایه مباهات ماست.

وی با اشاره به اهمیت دقت و اهتمام خاص دستگاه قضایی بر اجرای عدالت در جامعه اسلامی گفت: حیات یک جامعه به عدالت و دادگستری در آن است و لذا در این راستا بدنه و نیروهای قوه قضاییه نیز باید همچون جناب آقای رئیسی، انسان های وارسته، تلاشگر و متقی و کاربلد باشند تا ان شاءالله مطالبات رهبر معظم انقلاب و آحاد جامعه از دستگاه قضایی به خوبی محقق گردد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین افزود: از نظر نیروی انسانی و امکانات باید قوه قضاییه تقویت شود تا بهتر بتواند مأموریت های خود را به سرانجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که قاطعیت دستگاه قضایی در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی و غارتگران بیت المال و قاچاق و رانت خواری ها نباید به گونه ای باشد که به تولید کشور ضربه بزند، کما این که رئیس قوه قضائیه نیز بر این موضوع به خوبی التفات دارند، به ویژه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" نام گذاری شده، این مهم به هیچ وجه نباید مغفول واقع شود.

وی بیان داشت: این نگرانی احساس می شود که گاهی اوقات به جهت مقابله با مفاسد اقتصادی، کارهایی صورت بگیرد که در نهایت باعث تضعیف بخش تولید و سرمایه شود، ضمن آن که از آن سو شاهدیم بعضاً رقبای اقتصادی و سیاسی به دنبال اتهام زنی و انگ زنی و پرونده سازی علیه همدیگر هستند تا چوب لای چرخ فعالیت هم بگذارند و در نهایت این مسئله باعث لطمه به جریان تولید کشور می شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: متاسفانه بی تقوایی و بی انصافی در رخ دادن این شرایط دخیل است، کما این که عده ای به خاطر منافع خود به دنبال پرونده سازی هستند که در این خصوص دستگاه قضایی در عین قاطعیت در رسیدگی به پرونده ها باید بسیار دقیق و هوشمندانه عمل کند.

وی تأکید کرد: گاهی برخی تهمت ها و انگ زدن ها باعث برباد رفتن آبرو و اعتبار و حیثیت یک انسان بی گناه می شود و از سویی زمینه تعطیلی برخی کارخانه های فعال را فراهم می کند و حال آن که فعالیت های ما در نهایت باید به نحوی باشد که امنیت اقتصادی و اعتماد مردم به نظام تقویت گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری همچنین گفت: از سویی باید توجه داشت این که بیش از حد درباره دزدی از بیت المال صحبت شده و این مباحث در بوق و کرنا می شود، این مسئله گاهی اثرات منفی بر روان جامعه دارد و باعث تضعیف اعتماد مردم می شود.

وی اضافه کرد: البته مسلم است که باید بر اساس قانون به مفاسد رسیدگی شود اما در بوق و کرنا کردن این مسایل باعث تضعیف اعتبار و اعتماد مردم می شود، ضمن آن که زمینه سرمایه گذاری و جهش تولید را نیز تا حدودی از بین می برد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha