پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تقدیر از اعضای سابق شورای عالی حوزه های علمیه

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ادوار گذشته تا کنون اعضای شورای عالی را بنگریم، زحمات و تلاش هایی که صورت گرفته است انکار نکردنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله محمد یزدی جمعه شب ششم تیرماه در جمع اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین حوزه علمیه به منظور تجلیل از برخی از اعضای دوره قبل شورای عالی در سخنانی اظهار کرد: اگر در طول تاریخ به حوزه های علمیه نگاهی داشته باشیم،کسانی بودند که در طول تاریخ معارف الهی و مکتب حقه ائمه اطهار(ع) را با همه فراز و نشیب های زمان عبور بدهند و تا امروز که بحمدلله شاهد فعالیت چند حوزه بزرگ اثنی عشری خوبی داریم که از جمله حوزه مقدسه قم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در این حوزه ها کم نبودند افرادی که معتقد بودند، نظم در بی نظمی است و یک نظم درونی معنوی خود به خود اداره می کند و صُلحا و درستکاران موفق خواهند شد و دیگران شکست خواهند خورد و در مقابل هم کسانی بودند که می گفتند می بایست یک نظم و ترتیبی برای حوزه ها باشد، بخصوص برای طلاب جوان و برای کسانی که وارد حوزه می شوند و در حقیقت از چه سطحی و چه بحثی ورود پیدا می کنند.

آیت الله یزدی ادامه داد: خوشبختانه این مسأله در قم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آنطور که ذکر کرده اند سه نفر به نمایندگی از آیت الله العظمی گلپایگانی و سه نفر به نمایندگی از امام خمینی یک شورایی را تحت عنوان «شورای مدیریت» تشکیل دادند که آیت الله العظمی فاضل لنکرانی یک دهه این شورا را اداره کردند و بعدها در مسیر تکامل به شورای عالی منجر شد که این شورا سیاست گذاری می کرد و مدیریت مجری بود. در حقیقت به نوعی کارها تقسیم شد و به ترتیب نتیجتاً روند بررسی و اصلاحات امور و تنظیم مسائلی که مربوط به حوزه ها است به مراتب بیشتر و بهتر پیشرفت کرده و وقتی عملکرد شورای عالی در دوره های گذشته تا امروز را ملاحظه می کنید موفقیت هایی که برای آقایان بوده قابل انکار واقعا نیست.

وی خاطرنشان کرد: اما در دوره های متفاوتی که شورای عالی تا کنون داشته است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی دبیر شورای عالی بودند، آیت الله راستی کاشانی، آیت الله استادی، آیت الله محمدمؤمن، یک دوره هم بنده، یک دوره آیت الله مقتدایی و در حال حاضر نیز آیت الله حسینی بوشهری عهده دار این مسئولیت بودند و بعد به تدریج از طریق انتخابات جامعه مدرسین و تأیید حضرات آیات تنظیم شده است، دوره های متعددی که آقایون تشریف داشته اند و خدمات متعددی را انجام دادند.

آیت الله یزدی ادامه داد: در طول این دوران آیات استادی هفت دوره، مقتداتی شش دوره، غروی پنج دوره هم دبیری و هم عضویت شورای عالی حوزه های علمیه را داشتند و این بدان معناست که مورد قبول حضرات آیات و قله های حوزه های علمیه بودند و این آقایان با قبول زحمات و مناسبت های زمانی و مکانی خدمات فراوانی را برای اصلاح حوزه و تنظیم حوزه انجام دادند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: البته جابجا شدن و تغییر دادن  برای اکثر سمت ها پیش می آید، لذا در دوره هشتم سه نفراز آقایان حضور ندارند و جامعه مدرسین بر خود لازم می داند از سالها زحمات و تلاش های ایشان تقدیر و تشکر داشته باشد، البته اجر سالها تلاش و مجاهدت های این بزرگواران را حق تعالی خواهند داد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha