جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوروزی

حوزه/ مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: گستردگی و عمق معلومات شهید بهشتی در زمینه های مختلف هیچگاه باعث این نشد که خویشتن را از بهره جستن از نظرات و عقاید دیگران محروم سازد و دریچه تحقیق را به واسطه آن که نظرش در بسیاری از موارد از دیگران صائب تر است، بر روی خود ببنند.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که فرمود: «ملت ایران در این فاجعه بزرگ هفتاد و دو تن بی گناه بعدد شهدای کربلا از دست داد. بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود. بهشتی مثل یک ملت بود برای ملت ما»،  گفت: آیت الله بهشتی دارای صفات و ویژگی های ممتازی بود؛  نخستین ویژگی مشترک در همه کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی شهید بهشتی، جهت دار بودن آنهاست.
 

وی افزود: اعتقاد شهید بهشتی به کارهای بلندمدت پر ثمر علمی و عملی از خصوصیات بارز ایشان بود و در همین راستا جدیت و نظم ایشان از مهم ترین شاخص های  وی  محسوب می شود.

 مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه از اهم خصوصیات لازم برای یک فرد محقق حق گرا این است که در برخورد با اندیشه و عقاید دیگران نخست سخن دیگران را خوب دریابد، تصریح کرد: شهید بهشتی این توانایی را داشت که با حوصله و دقت، نظرات دیگران را به طور کامل دریابد. ایشان به نظرات دیگران احترام می گذاشت و سخن هر کس را شایسته این می دانست که مورد درنگ و تأمل قرار گیرد.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر آیت الله بهشتی واقع بینی، متانت و گزیده گویی بود؛ این خصوصیت از پیدایش افراط ها و تفریط ها در مسیر حرکت ایشان جلوگیری می کرد. 
 

حجت الاسلام نوروزی اذعان داشت: با وجود مجموعه صفات کم نظیر و نیز گستردگی و عمق معلومات شهید بهشتی در زمینه های مختلف هیچگاه باعث این نشد که خویشتن را از بهره جستن از نظرات و عقاید دیگران محروم سازد و دریچه تحقیق را به واسطه آن که نظرش در بسیاری از موارد از دیگران صائب تر است، بر روی خود ببندد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha