دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معارفه معاون مسکن مرکز خدمات

حوزه/ مراسم معارفه معاون جدید مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و قدردانی از معاون سابق این معاونت صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین حسین جعفریانی معاون مسکن مرکز خدمات و قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین سید علا رفیعی معاون سابق این معاونت صبح امروز در مرکز خدمات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت(س) و امام رضا(ع)، یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای ۷۲ تن را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از برکت شهدا است و نباید آنها را فراموش کنیم، افزود: شهید بهشتی محوری برای خط صحیح انقلاب و محوری اصلی و اساسی در کنار امام خمینی(ره) بود.

رئیس مرکز خدمات گفت: دشمنان انقلاب برای ترور شخصیت شهید بهشتی سرمایه‌گذاری بسیاری انجام دادند و در واقع شهادتشان باعث شد از مظلومیت بیرون بیایند.

وی تصریح کرد: فضای آن دوران توسط منافقین و عناصر مختلف مسموم شده بود و بسیاری به شهید بهشتی ظلم کردند و امروز باید از این مطالب درس بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: امروز گاهی با قضایای مشابهی رو به رو می‌شویم و نسبت به بعضی افراد ذهنیت‌هایی پیدا می‌شود که واقعیت ندارد، امیدوارم خداوند به ما کمک کند که از تجربیات انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: امروز هم در موضوع فسادی که در قوه قضائیه مطرح شده است گاهی نسبت به بعضی‌ها بی‌تقوایی می‌شود که مناسب نیست و بدون علم و اطلاع حرف‌هایی به بعضی از چهره‌های پاک و سالم که در آن مجموعه هستند یا قبلاً بوده‌اند زده می‌شود.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که با بیاناتشان جلوی انحرافات، افراط‌ها و تفریط‌ها را می‌گیرند و در مورد این موضوع نیز نکات بسیار مهمی را فرمودند.

وی در ادامه از زحمات و تلاش‌های معاون سابق مسکن مرکز خدمات قدردانی کرد و گفت: تعصب سازمانی و جدیت حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بسیار ارزشمند است و با این پشتکار توانست در شرایط بسیار سختی امر مسکن طلاب و روحانیون را پیش ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تشکیل شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون را اقدامی ارزشمند دانست و از فعالیت‌های حجت الاسلام و المسلمین رفیعی برای تشکیل این شوراها تشکر کرد و افزود: این شورا باعث شد که مسئولان استانی با مأموریت‌های مرکز خدمات آشنا شوند و از ظرفیت استان برای رفع مشکل مسکن طلاب استفاده شود.

وی بیان کرد: در مدت ۳ سال نزدیک به ۳ هزار واحد در شهرها و روستاها با استفاده از ظرفیت مسکن مهر، بنیاد مسکن و ... فراهم شد که کار ارزشمندی بود و توانست به هجرت طلاب از شهر قم به شهرهای دیگر کمک کند و خدمت مناسبی انجام شود.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با غیرت پای قولی که داده بود ایستاد و با تعصب و احساس مسئولیت در شرایطی که به سرانجام رساندن کارهای ساختمانی کار آسانی نبود مسئولیت مسکن را پذیرفت که بسیار ارزشمند است.

وی گفت: در این مدت نزدیک به ۴۰ پروژه ساختمانی در قم تعطیل و یا نیمه تعطیل بود اما با همت معاون سابق مرکز خدمات و با رایزنی‌هایی که با مسئولان استانی داشتند باعث شدند که پروژه‌های مسکن مرکز تعطیل نشود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به پروژه ساختمان‌های اداری مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: تا پایان سال باید ۲۰ ساختمان اداری حداقل در یک طبقه به اتمام برسد و از حجت الاسلام و المسلمین رفیعی درخواست داریم با تمرکز بر این پروژه‌ها تلاش کنند این مهم تحقق پیدا کند.

وی در ادامه ضمن تبریک به حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی برای توفیق حضور در مسئولیت جدید، گفت: طرح جامع مسکن مرکز خدمات عرصه‌های مختلفی دارد که باید در این دوره جدید به این عرصه‌ها توجه شود.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: کار جمع‌آوری آمار طلاب فاقد مسکن و تحلیل آنها که قبلاً شروع شد باید مورد توجه باشد و باید طرحمان را شروع کنیم و تلاش کنیم که حداقل در هر سال هزار واحد مسکونی برای طلاب و روحانیون دارای شرایط و اولویت از طریق ظرفیت‌های مختلف فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی نیز با تشکر از اعتماد مجدد رئیس مرکز خدمات گفت: بحث مسکن یکی از موضوعات مهم مرکز خدمات است و با توجه به مشکلات بسیاری که در بحث مسکن در کشور وجود دارد باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: با همت و تلاش حجت الاسلام و المسلمین رفیعی پروژه‌هایی که قبلاً تعطیل شده بود فعال شدند و اگر این تلاش‌ها نبود مشکلات مسکن مرکز خدمات بسیار زیاد بود.
معاون مسکن مرکز خدمات گفت: بیش از ۴۷ هزار طلبه واجد شرایط مستأجر داریم که با توجه به مشکلات مسکنی که در کشور وجود دارد نمی‌توانیم به بحث مسکن آنها توجه نکنیم.

وی تصریح کرد: در کنار اتمام پروژه‌های تولیدی، ان شاء الله عرصه‌های دیگر طرح جامع مسکن را فعال خواهیم کرد تا بتوانیم گام مهمی برای کاهش مشکلات مسکن طلاب برداریم.
حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی در ادامه بحث مسکن را یک فرایند پیچیده و مشکل عنوان کرد و گفت: برای کاهش مشکلات مسکن طلاب نیاز به تلاش همگانی است و از تمام همکارانم در مرکز خدمات درخواست می‌کنم که معاونت مسکن مرکز را در این امر یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در این جلسه از لطف و توجه رئیس مرکز خدمات و همکاری تمامی کارکنان مرکز خدمات و معاونت مسکن در مدت مسئولیت خود قدردانی کرد.
وی همچنین از وضعیت پروژه‌های مسکونی مرکز خدمات در سه سال گذشته، مشکلات این پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که صورت گرفته بود گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha