جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست مدیر حوزه با مرکز تخصصی فلسفه اسلامی

حوزه/ هدف از راه اندازی مرکز تخصصی فلسفه اسلامی، توجه به مبانی انقلاب و اندیشه امام راحل و امام خامنه ای و توجه به منظومه اجتهاد در معارف و برنامه ریزی برای رسیدن به این امر مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام منصوری پیش از ظهر امروز دربازدید آیت الله اعرافی از مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: هدف از راه اندازی این مرکز، توجه به مبانی انقلاب و اندیشه امام راحل و امام خامنه ای و توجه به منظومه اجتهاد در معارف و برنامه ریزی برای رسیدن به این امر مهم است.

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی افزود: برای تحقق این اهداف سه سطح ۲، ۳ و ۴ در این مرکز طراحی  و در مراحل بعدی در کنار توجه به مسائل اصولی و فقهی به کتابهای المیزان به منظور بستر سازی برای رسیدن به منظومه اجتهاد توجه ویژه ای شده است.

وی بیان داشت: در این مرکز سعی شده است در کنار توجه به تدریس کتاب المیزان، به دانش تمدنی و شخصیت تمدنی طلاب با در نظر گرفتن جایگاه طلاب، راه اندازی ۸ استاد گروه در حوزه های تربیتی، آموزشی و پژوهشی، محوریت بخشی به استعدادها، توجه و تمرکز بر روی دروس حوزه، اهتمام به اتمام متون کتاب، توجه و اهتمام به دانش های روانشناسی، فلسفی،توجه و اهتمام به طرح مطالعاتی شامل آثار امام راحل، المیزان، جذب حداکثری در ورودی به این مرکز، توجه و حمایت علمی از دانش پژوه، اهتمام به راه اندازی گروه های علمی حکمت متعالیه،  حکمت مشاء و فلسفه و تربیت هم توجه ویژه ای شود.

حجت‌الاسلام منصوری گفت: یکی دیگر از موارد مورد توجه در این مرکز بحث ارزیابی در موضوعات کتبی، شفاهی، پژوهشی، ارائه و انشاء نویسی طلاب است. تلاش این است دانش پژوه تنها به متن های این مرکز توجه نکند، بلکه به سایر متون فلسفی نیز اهتمام ویژه ای داشته و به عنوان متن آموزشی از آن بهره ببرد.

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی افزود: این مرکز به موضوع انسجام بخشی آموزشی دانش پژوه نیز توجه ویژه ای دارد و همه تلاش این است از این مراحل لحظه ای برای رشد طلاب غافل نباشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha