سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسجدی در هند به مرکز اکسیژن برای بیماران کرونایی تبدیل شد

حوزه/ مسجدی در شهر بیواندی در هند، اقدام به ایجاد مکانی برای بستری ساختن بیماران مبتلا به ویروس کرونا کرده و دستگاه‌های اکسیژن را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از freepressjournal، درحالی که بسیاری از مسلمانان هند برای مقابله با چالش شیوع ویروس کرونا کمک مالی کرده‌اند، مسجد مکه در شهر بیواندی در ایالت مهاراشترا، در یک حرکت بشردوستانه، مرکزی برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شده و اکسیژن رایگان برای هر بیمار نیازمند را تامین می‌کند.

مکه مسجد ، واقع در منطقه شانتیناگار در بیواندی، به همراه جنبش جماعت اسلامی هند برای صلح و عدالت و بنیاد شانتیناگار، پس از اینکه مطلع شدند بسیاری از مبتلایان به بیماری کرونا جان شان را به دلیل عدم دریافت اکسیژن از دست می‌دهند تصمیم گرفتند این ابتکار عمل بی‌نظیر را در پیش گرفته و خدمات اکسیژن‌رسانی به آن‌ها را از ۱۸ ژوئن آغاز کردند.

قیصر میرزا ، معتمد مسجد مکه در این باره گفت: ما در موفق شدیم ۵ تختخواب، ۱۰ دستگاه اکسیژن ، چهار پرستار بخش ، دو پزشک و پنج پزشک در شرایط اضطراری داشته باشیم و تاکنون حدود ۱۶۲ بیمار از امکانات ما استفاده کرده‌اند. اگر وضعیت هر بیمار بحرانی شود ، ما آنها را برای معالجه بیشتر به بیمارستان مجاور می فرستیم.  

وی در ادامه گفت: ما همچنین ۲۵ دستگاه اکسیژن کوچک را در اختیار بیماران قرار داده‌ایم که می‌توانند به صورت رایگان از آن‌ها در منازل‌شان استفاده کنند. با این حال ، آن بیمارانی که به دلیل مشکلات سن یا بیماری نمی توانند به مرکز ما بیایند، می‌توانند با ما تماس بگیرند و ما آن را بدون هزینه برای آنها تحویل خواهیم داد. همه مساجد هر روز تمیز می‌شوند و ما اطمینان می‌دهیم که مردم فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد که بسیاری از پزشکان محلی به دلیل ترس از بیماری، کلینیک‌هایشان را تعطیل کرده‌اند و از آن‌ها خواست درهای درمانگاه‌ها را به روی مردم بگشایند.

گفتنی است در تاریخ ۲۸ ژوئن ، ۵۰ مورد مثبت در شهرستان بیواندیگزارش شده است. تعداد کل موارد مثبت به ۱۷۴۰ نفر رسیده است و ۱۰۰ نیز جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر ۹۴۴ بیمار تحت درمان هستند ، در حالی که ۶۹۲ بیمار مرخص شده اند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha