جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسین انصاریان

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به جایگاه ویژه حضرت معصومه سلام‌الله علیها در نزد خداوند، گفت: درک این منزلت تنها برای کسانی که به علم الهی متصل هستند و از هیچ قدرتی هراس ندارند ممکن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، طی سخنرانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش می‌شد، اظهار کرد: در زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها سه مرتبه کلمه ولی الله ذکر شده است که باید توجه داشت کلمه ولی به کلمه الله اضافه شده است و کلمه «ولی» یعنی کسی که از تمام صفات الهی فیض می‌گیرد.

وی افزود: اگر این گیرندگی و فیض بردن نبود هیچگاه نمی توان ولی الله را در خصوص کسی ذکر نمود، به همین خاطر خطاب به حضرت می‌خوانیم سلام بر تو ای دختر ولی خدا، سلام بر تو ای خواهر ولی خدا و سلام بر تو ای عمه ولی خدا، که باید دقت کرد این بانوی بزرگوار به چه منابع عظیمی از کرامات و کمالات متصل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: در زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها آمده است که حضرت از منزلت و جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند برخوردار است و درک این منزلت در دنیا برای خیلی از افراد مشکل است مگر برای عباد ویژه خداوند که بتوانند این منزلت را درک نمایند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها از طریق اتصال به پدر، برادر و برادرزاده بزرگوارشان به منابع عظیم فیوضات الهی دسترسی پیدا نموده و بهره گرفته است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: امواج حقایق عرشی در میان آیات قرآن قابل مشاهده است و باید انسان بتواند با دست‌یابی به چشم دل، به درک این مقامات برسد.

وی یادآور شد: اولیاء الهی در عالم هستی به مقامی می‌رسند که به علم الهی دست پیدا می‌کنند و علم آن‌ها تبدیل به نور می‌شود و باب‌های حکمت بر روی آن‌ها گشوده می‌شود.

استاد انصاریان افزود: بر اولیاء الهی نه خوفی مستولی می‌شود و نه اندوهی آن‌ها را فرا می‌گیرد بنابراین در اولیاء الهی جنس خوف و ترس منفی راه ندارد و تنها خوف مثبت یعنی خوف از خدا را در باطن دارند که باعث رشد آن‌ها می‌شود.

وی در ادامه گفت: اولیاء الهی از قدرت‌های پوشالی هراسی ندارند و اعتقاد دارند همه قدرت‌ها غیر از قدرت خداوند پوچ است بنابراین از گم شدن اعمالشان در این عالم پهناور هراسی ندارند زیرا معتقدند تمام اعمال خوبشان نزد خداوند محفوظ هست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اعمال کسانی که به اهل‌بیت(ع) و اولیاء الهی ارادت و اعتقاد داشته باشند نیز نه گم خواهد شد و نه از اعمال خوبشان کم خواهد شد بلکه به عنوان باقیات الصالحات نزد خداوند محفوظ خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha