پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه در دنیا و آخرت برای رسیدن به سعادت راهی جز توسل به اهل بیت(ع) وجود ندارد، مطرح کرد: به توحید رساندن مردم از حقایق دین است، بنابراین در مدیریت جامعه باید به سمت توحید حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با اعضای کاروان زیر سایه خورشید، حضور پرچم مقدس رضوی در استان را زمینه ساز پراکنده شدن عطر معنوی در فضای استان دانست و اظهار داشت: در فضایی که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، معنویت و مسائل دینی تحت تاثیر قرار گرفته، حضور این پرچم مقدس می‌تواند تا حدودی جبران کننده دوری‌ها از فضای معنوی باشد.

وی افزود: تعطیلی حرم رضوی و دیگر امکان مذهبی باعث ناراحتی همه ما شده بود، چرا که این اماکن جزء وادی مقدس هستند که باید درب آنها همیشه به روی مردم باز باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آبادانی اماکن مقدس به حضور زائران وابسته است، مطرح کرد: اهل بیت (علیهم السلام) متعلق به همه بشریت هستند و تنها متعلق به شیعیان نیستند و لذا هر انسانی که فطرت درونی اش زنده باشد دارای محبت به اهل بیت است.

وی ویژگی اصلی اهل بیت(ع) را بهره مندی تمام عالم از برکتشان عنوان کرد و گفت: امیدواریم به برکت امام رضا(ع) هر چه زودتر شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس در عالم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: امامت هم آخرت ما را مدیریت می کند و هم دنیای را، اما این موضوعی است که فراتر از تشخیص بشر است.

وی با تاکید بر اینکه در دنیا و آخرت برای رسیدن به سعادت راهی جز توسل به اهل بیت(ع) وجود ندارد، مطرح کرد: به توحید رساندن مردم از حقایق دین است، بنابراین در مدیریت جامعه باید به سمت توحید حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یکی از مشکلات جوامع بشری را نبود توحید در مدیریت‌ها برشمرد و گفت: توحید هم در بعد ربوبی و هم در بعد مدیریتی که همان امامت است در جامعه باید تحقق داشته باشد و لازمه این موضوع نیز احیا امامت و ولایت و تحقق عدالت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha