شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 907485
۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کاشان

حوزه/ کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی با حضور خدام حرم رضوی به شهر گل و گلاب رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، یاسر بارفروش، مدیر اجرایی برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در منطقه کاشان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: این کاروان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی یکصد برنامه را از روزهای نهم تا چهاردهم تیرماه در منطقه کاشان اجرا می کنند.

وی با تاکید بر اجرای این برنامه‌ها در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود و تعدادی از روستاهای توابع این شهرستان ها، گفت: کاروان زیر سایه خورشید امروز در بدو ورود به کاشان با حضور در آرامستان گلابچی و گلزار شهدای کاشان بر سر مزار برادران شهید بارفروش تنها خانواده چهار شهیده استان اصفهان ضمن قرائت زیارتنامه و ادای احترام به این جاویدمردان همیشه تاریخ آیین نمادین غبارروبی و عطر افشانی با گل و گلاب را اجرا کردند.

به گفته وی، آیین نمادین غبارروبی و عطر افشانی توسط خدام حرم رضوی همچنین بر سر مزار شهیدان سید ثارالله موسوی شهید مدافع وطن(حادثه تروریستی زاهدان)، یک شهید گمنام، ابوالفضل ابوالفضلی شهید شاخص و دارای کرامت، شهید مدافع سلامت دکتر مجید فرهاد، قطعه شهدای مدافع حرم و قبور شهدای جاویدالاثر مدافع حرم که هنوز پیکرهای مطهرشان به وطن برنگشته است اجرا شد.

این خادم فرهنگی امام رضا(ع) تصریح کرد: حضور کاروان زیر سایه خورشید با اجرای برنامه سخنرانی و مولودی خوانی روحانی و مداح کاروان برای مجموعه عوامل اجرایی آرامستان در سالن اجتماعات گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در بدو ورود به کاشان و آرامستان گلابچی این شهرستان بود.

بارفروش، حضور خدام حرم رضوی در دبیرستان پسرانه رویش کاشان را با آیین قرائت صلوات خاصه، مولودی خوانی، سخنرانی و اهدای تبرکات را یادآور شد و گفت: عصر امروز برنامه پایانی دومین روز حضور کاروان زیر سایه خورشید در کاشان و همزمان با هشتمین روز از دهه کرامت حضور در شهرستان بادرود با اجرای چند برنامه ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی اظهار داشت: تجلیل از کادر درمان و غسالان افتخاری، دیدار با امام جمعه شهرستان و حضور در کارگاه ماسک دوزی روستای محروم(فمی) از جمله این برنامه‌ها است.

به گفته وی، تجلیل از پاکبان های شهرداری، تجلیل از بسیجیان ضدعفونی کننده معابر و خیابان ها، تقدیر از اعضای یک هیات مذهبی، دیدار با زندانیان و اعضای مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان، دیدار با خانواده شهدا و علما، تجلیل از دو خانواده شهید مدافع سلامت دکتر مجید فرهاد و محسن خادم، آیین عقد رضوی، حضور در چند شرکت صنعتی و دیدار با خانواده های بی بضاعت تعدادی از برنامه های حضور خدام حرم رضوی در قالب جشن های زیر سایه خورشید از ۹ تا ۱۴ تیرماه در منطقه کاشان است.

به گفته وی، مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان هر سال دهه کرامت مجری برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو و برنامه های حضور کاروان زیر سایه خورشید در این منطقه است.

این عضو مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان در پایان گفت: کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان متشکل از مجتبی رزم آرا مدیر کاروان، حجت‌الاسلام سید حسن میری موسوی روحانی کاروان، جواد جمشیدی دربان کشیک پنجم، علی اصغر فانی فراش کشیک هفتم و وحید متقیان فراش کشیک پنجم است.

شایان ذکر است، کاشان تنها شهرستان کشور است که جشن ملی زیر سایه خورشید را هم‌ردیف استان ها به صورت مستقل با حضور کاروان خدام حرم رضوی هر سال در دهه کرامت در شهر و روستاهای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برگزار می کند که امسال همانند سراسر کشور به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب اجتماعات مردمی و به شیوه سال های قبل برگزار نمی شود بلکه به شیوه خاص برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha