جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در حوزه علمیه قزوین گفت: در ایران اسلامی هر چه داریم از برکت وجود امام رئوف و مهربان حضرت امام رضا(ع) است و امیدواریم سفیران خوبی برای حرم مطهر رضوی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، جمعی از خادمان حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید با حضور در حوزه علمیه قزوین، فضای حوزه استان را به عطر و بوی رضوی معطر کردند.

حجت الاسلام محمد صنایعی مبلغ کاروان زیر سایه خورشید،  گفت: با کرامت اهل بیت (ع) می توانیم در برابر تمام سختی ها بایستیم و هیچ نیازی به راهکارهای دیگران نداریم.  

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید افزود: در ایران اسلامی هر چه داریم از برکت وجود امام رئوف و مهربان حضرت امام رضا (ع) است و امیدواریم که بتوانیم در این سفر  انتظاری را که حضرت از ما دارند را به جا آوریم و سفیران خوبی برای حرم مطهر رضوی باشیم.

حجت الاسلام صنایعی عنوان کرد: برنامه زیر سایه خورشید حرکتی است که توسط آستان قدس رضوی در این سالها آغاز شده و طی آن خدام در استان های متعددی حضور پیدا می کنند تا به عنوان سفرای حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بتوانند حداقل سلام حضرت را به مردم هر شهر و دیاری ابلاغ  کنند.  

وی ادامه داد: حضور خدام در استان های مختلف زمینه ای فراهم می کند تا افرادی که به زیارت امام رضا (ع) نائل نشده اند، دلهای آن به این سمت هدایت شود و قلب های مردم مشتاق به زیارت این امام مهربان روانه شود.  

حجت الاسلام رضا کشاورز مسئول مجموعه فرهنگی تبلیغی آئینه ظهور قزوین هم ضمن تبریک دهه کرامت با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان در ایام مقابله با ویروس کرونا ستودنی و درخشان است، گفت: طلاب، روحانیون و تمام کسانی که در امر غسل و کفن و دفن اموات کرونایی، فعالیت دارند انسان‌های بسیار زحمتکشی هستند که خالصانه با کار جهادی توانستند بار سنگین کفن و دفن اموات کرونایی را بر دوش بکشند.  

وی با اشاره به رشادت های خالصانه فعالان عرصه تغسیل و تدوین اموات کرونایی، افزود:  یکی از خواهران جهادی که تغسیل اموات کرونایی را به عهده داشت به دلیل کمبود نیرو خواهری، ۲۶ روز متوالی در این عرصه فعالیت داشت.  
 

مسئول مجموعه فرهنگی تبلیغی آئینه ظهور قزوین با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می فرماید: «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ فَکَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا، رحمت خدا بر آن بنده‌ای که امر ما را زنده گردانَد [راوی می گوید] گفتم: چگونه قضیّه شما را زنده می‌کند؟ فرمود :علم ما را فرا می‌گیرد و آنها را به مردم می‌آموزد؛ زیرا مردم اگر زیبایی‌های سخن ما را بدانند، بی‌گمان، از ما پیروی می‌کنند». بیان کرد: تمام فعالیت های صورت گرفته برای احیاء امر اهلبیت (ع) بوده، آنچه مدنظر این روایت است در واقع  کار مستمر تربیتی است.  

وی ادامه داد: مجموعه آئینه ظهور قریب به ۱۸ سال است که در مسیر فرهنگی و تربیتی گام برمی دارد و پذیرای تمامی کسانی است که علاقه مند به فعالیت در این عرصه هستند.  

حجت الاسلام کشاورز از تمامی جهاد گران عرصه سلامت به ویژه زحمتکشانی که به صورت جهادی در عرصه تغسیل و تدفین اموات کرونایی فعالیت داشتند و نیز کشاورزان اقبالیه که در عرصه مبارزه با کرونا فعال بودند، تشکر و قدردانی کرد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha