جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا- جلسه آموزش و پرورش

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: از ظرفیت مبلغین و مبلغات امین در مدارس بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز به همراه معاون پژوهش و معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین در نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش قزوین ضمن قدردانی از تلاش وی در عرصه علمی و توجه جدی به حوزه علمیه، گفت: باید بین دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش یک تعامل و عزم جدی و مستحکم در زمینه های تربیتی، علمی و پژوهشی برقرار شود تا بتوانیم برنامه های خود را به مرحله اجرایی در آوریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: حوزه علمیه قزوین در زمینه مدارس امین و تأسیس مدارس غیرانتفاعی برنامه هایی دارد که امیدواریم با برگزاری جلسات بتوانیم آنها را نیز به نحو شایسته و مطلوب انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: حوزه علمیه قزوین آمادگی دارد که در بدنه آموزش و پرورش حضور جدی پیدا کند و فعالیت های خوب و تأثیرگذاری از نظر تربیتی و تهذیبی انجام دهد.

وی ادامه داد: امروز پیوند بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مستحکم است و چه خوب است که بتوانیم با همیاری و هفکری بیشتر برنامه های منظمی جهت حضور طلاب فاضل در بدنه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به مرحله اجرایی در آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به ظرفیت طرح مدارس امین، بیان کرد: امروز در کل استان قزوین بیش از ۲۳۰۰ مدرسه زیرنظر آموزش و پرورش اداره می شوند که ۵۴ نفر از مبلغین و مبلغات امین در این مدارس مشغول تبلیغ دین مبین اسلام و مجری طرح تربیتی حوزه علمیه هستند که می توان از حضور این عزیزان در بقیه مدارس آموزش و پرورش نیز استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به برگزاری طرح ها و نشست‌های  پژوهشی و علمی مشترک بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش، عنوان کرد: در بخش پژوهشی هم می توانیم نشست های علمی برای مقاطع ابتدایی با همکاری حوزه و این نهاد انجام دهیم که قطعاً نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برخی مؤسسات در شهر مقدس قم منابع فاخر و ارزشمند متون دینی منتشر کرده اند که می توان با تهیه آنها و با همکاری و مشارکت امور تربیتی مسابقات کتاب خوانی برای دانش آموزان برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: برگزاری کلاس های آموزش احکام و دوره های آموزشی برای اساتید با همکاری حوزه علمیه قزوین هم می تواند اثرگذار باشد.

در ادامه حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا، معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین گفت: پژوهش موتور محرک علم و دانش است و پژوهشگران با تولید دانش می توانند به دستاوردهای کاربردی خوبی برسند.

وی افزود: در حوزه پژوهش باور دارم که پژوهش متکی به آموزش است و کسانی می‌توانند پژوهشگر خوبی باشند که آموزش‌های خوبی دیده باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در این حوزه تقویت پژوهشگری در میان اساتید حوزه علمیه از اولویت‌های ما در سال جاری بوده که با نشست‌های علمی با اساتید خوش فکر و محقق تلاش کرده ایم چشم انداز و نیازهای  ۵ سال آینده حوزه علمیه را ارائه کنیم.

در پایان این دیدار، حجت الاسلام عباس فغانی گزارشی از برنامه های تبلیغی و طرح مدارس امین ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    الهی خیر‌نبینید حالا شما یعنی مرکزدینی هستیدکه داریدحق‌الناس میکنید وحق دیگرطلاب را ضایع میکنید؟ایا فقط مبلغان امین سواد دارند و مهارت و طلبه‌واقعی ؟هستند؟ایا فقط انها درمدارس‌تبلیغ داشته‌اند؟پس بقیه چی که درمدارس تبلیغ داشتندایا کسانی مبلغ امین نبودندولی‌درمدرسه‌تبلیغ داشتند ادم نیستندایا خلاف اسلام رارفتند تبلیغ کردند ازحوزه علمیه این تبعیضهاو فرق گذاشتنهاو غیره بعیداست شماجواب خدا وامام زمان را چه میدهید من که روز قیامت دامان مسولین وحوزه علمیه راخواهم گرفت واگذارمیکنیم به خدا انوقت میگویید چرا بلا می اید چون حق الناس میکنیدو بعدهم شرط سنی رابهانه میکنید پشیمانم‌که حوزه درس خواندم واین همه سال تبلیغ کردم ما اعتراض داریم