جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر سابق حوزه علمیه قزوین گفت: رژیم صدام با کمک دوستان غربی خود به ساخت و بکارگیری سلاح‌ها روی آورد و با حملات وحشیانه شیمیایی در طول دفاع مقدس پنجاه هزار مصدوم شیمیایی را بر کشور ما تحمیل کرد و امروز  ایرا بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی است.

حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: حملات شیمیایی رژیم صدام علیه رزمندگان ما در طول جنگ تحمیلی همواره ادامه داشت و این امر در حالی بود که رژیم بعث عراق خود توان ساخت سلاح های میکروبی و شیمیایی را نداشت.

وی افزود: دولت آمریکا در چراغ سبز دادن به کشورهای اروپایی و ارسال فناوری سلاح های شیمیایی به طور غیرمستقیم و مستقیم، مرتباً حقوق بین الملل را در ممنوعیت تولید، تکثیر و استفاده از سلاح های شیمیایی و میکروبی نقض کرد.

مدیر سابق حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: با گذشت ده ها سال از آن روزها، هر روز خبری از شهادت جانبازان شیمیایی در گوشه و کنار کشورمان به گوش می رسد.

وی ادامه داد: گازهای شیمیایی پس از گذشت سال ها هنوز در جان مردم رنج کشیده مناطق مورد حمله و رزمندگانی که در مناطق دیگر تحت تأثیر مواد کشنده شیمیایی بودند، قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حمله شیمیایی به حلبچه که به کشتار جمعه خونین نیز شناخته می شود یک نسل کشی بود که توسط رژیم بعث صدام انجام شد و متأسفانه هزاران نفر را قتل عام کرد.

وی ادامه داد: این حادثه به صورت رسمی به عنوان نسل کشی مردم عراق شناخته شده و هنوز به عنوان بزرگترین حمله شیمیایی مستقیم به یک منطقه شهرنشین در تاریخ باقی مانده است.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: امروز غربی ها جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر می کنند، در حالی که ایران خودش قربانی است و بیش از ۱۷ هزار شهید در این مملکت به دست منافقین ترور شده اند و آن وقت ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha