سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مذاکره با چنین دولتی امکان پذیر نیست، گفت: حقوق بشری که مد نظر دولت آمریکا است، یعنی حفظ منافع دولتمردان آمریکایی و صهیونیسم جهانی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در همایش بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی را باید از دو منظر حقوقی و سیاسی بررسی کرد، اظهار داشت: آنچه در اسلام منشا همه حقوق است شریعت مقدس می باشد و این بحث با آنچه غرب در بحث حقوقی بیان می کنند متفاوت است.

وی با بیان  اینکه مبانی فلسفی و جهان بینی ما با جهان بینی غربی کاملا متفاوت است، گفت: حقوق بشر برای تامین منافع مردم است، اما زمانی که به مباحث حقوق بشر آمریکایی نگاه می‌کنیم به این نتیجه می رسیم که حقوق بشر آمریکایی به جای آنکه تامین کننده منافع ملت باشد، در جهت منافع دولت آمریکا است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در حقوق بشر آمریکایی داشتن حق حیات است، خاطر نشان کرد: باید مسئولان آمریکایی به این سوال پاسخ دهند که کودکان یمنی و هزاران نفری که در عراق به دست شما کشته شده‌اند، حق حیات نداشتند؟

وی افزود: اگر شما معتقد به آزادی برای مخالفان هستید، آیا در دنیا کسی می‌تواند با صهیونیسم مخالفت کند و از طرف استکباری تحریم نشود؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در تمامی جنایتی که در عالم علیه بشر اتفاق افتاده رد پایی از دولت آمریکا وجود دارد، عنوان کرد: دولتی که به مبانی رفتاری خود پایبند نیست چه طور می توان با او وارد مذاکره شد.

ملتی که حسین بی علی(ع) دارد نمی تواند با تفکر استکباری مذاکره کند

وی با بیان اینکه مذاکره با چنین دولتی امکان پذیر نیست، مطرح کرد: حقوق بشری که مد نظر دولت آمریکا است، یعنی حفظ منافع دولتمردان آمریکایی و صهیونیسم جهانی.

حجت الاسلام والمسمین شعبانی با اشاره به وقایع اخیر در آمریکا، بیان کرد: انقلاب انسانی که در آمریکا در حال رخ دادن است، مورد حمایت همه انسان‌ها است، چرا که زبان مشترکی بین همه ملت ها وجود دارد و دولت و ملت ما نیز از این انقلاب انسانی و زبان مشترک حمایت می‌کند.

وی در جواب افرادی که موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح می کنند، گفت: در مذاکرات نباید تنها لبخند بزنیم، بلکه باید صحبت کنیم، اما سوال این است که امروز از چه چیزی باید حرف بزنیم؟ از مذاکراتی که در ۷ سال گذشته انجام شده و امروز در حال مشاهده نتایج آن هستیم؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشکل اصلی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مباحث هسته‌ای، موشکی و حقوق بشر نیست، عنوان کرد: اگر این دولت نسبت به حقوق بشر در کشور ما اعتراض دارد، چرا در مقابل اقدامات عربستان سخنی نمی گوید و یا اگر موضوع اصلی شما هسته‌ای است، پس باید از شما بپرسیم که چرا با برخی کشورهای دارای این صنعت کاری ندارید؟

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل دشمن مسائل موشکی است چرا به عربستان تسلیحات می فروشند، گفت: راه حل مذاکره با آمریکا چشم پوشی بر هر غلطی است که از دشمن سر زده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در صورتی این مذاکره تشکیل می شود که در مبانی یکی از دولت ها تغییر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ملتی که حسین بی علی(ع) دارد نمی تواند با چنین تفکری مذاکره کند، عنوان کرد: ملت ما از حرف حق خود کوتاه نخواهد آمد و دشمن هم باید این را بداند چرا که تفاوتی بین اوباما و ترامپ وجود ندارد و این مشکلی است که از اول قطار آن بد ریل گذاری شده است.

امام جمعه همدان، وظیفه امروز ملت ها را مقاومت بیشتر در برابر استکبار عنوان کرد و خاطر نشان کرد: همان طور که حضرت آقا فرمودند آمریکا رو به افول است و لذا باید در این مسیر مقاومت بیشتر در برابر دشمن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منظور ما از آمریکا تمام استکباران عالم است، گفت: آمریکا نماد جریان استکباری است که حقوق بشر را ابرازی برای سرکوب ملت ها می داند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha