پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امروز رسالت روحانیت از همه سنگین تر است و نباید اجازه دهیم روحیه انقلابی از ملت ایران گرفته شود، زیرا از بین رفتن روحیه انقلابی مساوی با نفوذ دشمن و استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز در نشستی با اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان، گفت: حوزه های علمیه همواره بازوی توانمند نظام اسلامی بوده و خواهند بود، لذا طلاب باید در این مسیر ارزشمند و نورانی علاوه بر فراگیری علوم حوزوی، تهذیب و اخلاق را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

وی افزود: امروز مهم ترین رسالت حوزه های علمیه به طور عام جذب داوطلبان علاقه مند به کسوت روحانیت و تربیت آنها برای تبدیل شدن به انسانی دانشمند و مهذب است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خطاب به طلاب مدرسه تاکستان عنوان کرد: شما سربازان امام زمان(عج) هستید، بدانید مسیر ارزشمندی را انتخاب کرده اید که باید قدر این فرصت ها را بدانید، مسیر طلبگی هر چند سخت و فراز و نشیب هایی دارد، ولی وقتی در این مسیر قدم برداشتیم باید صبور باشیم و با جدیت ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه کانون هدایت بشریت هستند و در عرصه های مختلف نقش آفرین و تأثیرگذارند، اظهار کرد: امروز رسالت روحانیت از همه سنگین تر است و نباید اجازه دهیم روحیه انقلابی از ملت ایران گرفته شود، زیرا از بین رفتن روحیه انقلابی مساوی با نفوذ دشمن و استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به خدمت رسانی طلاب و روحانیت حوزه علمیه در دوران شیوع کرونا، بیان کرد: امروز نیز طلاب و روحانیت مانند سال های دفاع مقدس در حال خدمت رسانی هستند که جای تقدیر و خداقوت دارد.

وی ادامه داد: طلاب و اساتید مدرسه تاکستان نیز در زمان شیوع بیماری کرونا به خوبی وارد این عرصه شدند که جای قدردانی دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن قدردانی از مدیر مدرسه علمیه تاکستان و اساتید این مدرسه، از حمایت های جدی و دلسوزانه نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در راستای پیشرفت و تعالی حوزه علمیه قزوین قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی و مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین از نحوه برگزاری امتحانات طلاب این مدرسه بازدید کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha