جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ولادت امام حسن عسگری ع

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: امام حسن عسکری (ع) در مکاتبات خود، شیعیان را به صبر و انتظار فرج دعوت می کردند یعنی منتظر گشایش در امور و از بین رفتن سختی ها باشند که به این طریق به دنبال آماده سازی فضا برای غیبت امام زمان (عج) بودند.

حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) گفت: امام عسکری(ع) می فرماید کسی که در مقابل برادر دینی خود فروتنی می کند در آخرت جزو صدیقین و از شیعیان واقعی علی بن ابی طالب (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: دوران زندگی امام حسن عسکری (ع) دوران سختی برای شیعه بود و مهم ترین دشواری در دوران امامت ایشان اقامت اجباری در سامرا بود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) در مکاتبات شیعیان را به صبر و انتظار فرج دعوت می کردند یعنی منتظر گشایش در امور و از بین رفتن سختی ها باشند که به این طریق به دنبال آماده سازی فضا برای غیبت امام زمان (عج) بودند.

وی بیان کرد: زندگی ائمه معصومین (ع) زندگی بسیار پرفراز و نشیب، درس آموز، جهت دهنده و ایمان زاست که باید بیش از هر چیزی به میراث آن بزرگواران توجه کرد و در راستای دستیابی به قله های کرامت، شرافت و انسانیت از آن بهره برد.

 انتهای پیام /

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha