پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت تشکیل هیئت مذهبی یکپارچه با حضور مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه قزوین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا امروز در جمع مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه قزوین گفت: آنچه امروز برای حوزه علمیه اهمیت دارد، باید این پایگاه مهم در تمامی فعالیت ها و عرصه های مختلف ملی مذهبی حضوری جدی تر داشته و پیشگام باشد.

وی افزود: در مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) آن طور که باید برنامه ها و فعالیت هایی در رابطه با شناخت ابعاد شخصیتی و علمی حضرت، در قزوین صورت نگرفت که باید هیئت مذهبی با حضور روحانیون، اساتید و طلاب تشکیل شود تا در مناسبت های وفات و ولادت ائمه معصومین(ع) برنامه های منظم، منسجم و کارآمدتری داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دوران دفاع مقدس در قزوین برخی هیئت ها با طبل و سنج  مراسم را برگزار می کردند، اما هیئت امام زاده اسماعیل (ع) قزوین متشکل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با نوحه سرایی ومرثیه سرایی به عزاداری می پرداختند الحمدلله تا امروز این هیئت همچنان پابرجاست و توانسته در بسیاری از مناسبت ها برنامه های خوبی را برگزار کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تأکید کرد: امروز باید هیئتی با نام حوزه علمیه به صورت منسجم نه به صورت پراکنده داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام سید رضا موسوی، معاون تهذیب حوزه قزوین گفت: در ایام فاطمیه دو برنامه منظم و منسجم در مدرسه صالحیه و مدرسه امام صادق(ع) به خوبی برگزار کردیم ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بقیه مناسبت ها را به خوبی اجرایی کنیم.

حجت الاسلام رضایی، معاون آموزش حوزه علمیه قزوین نیز بیان کرد: در دوران گذشته فعالیت های مذهبی خوبی در مدارس علمیه قزوین برگزار شده که چه خوب است با همراهی معاون تهذیب، تبلیغ و امور صیانتی حوزه علمیه قزوین بتوانیم آسیب شناسی در رابطه با برنامه های برگزارشده داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha