پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ کانون فرهنگی هنری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در مسجد «الرجاء» شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، صابر سهرابی، عصر امروز در مراسم افتتاح کانون فرهنگی هنری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، که در مسجد «الرجاء» شیراز برگزار شد، ضرورت فعالیت کانون های فرهنگی در سطح جامعه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد همیشه مورد توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بوده و هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه حمایت های اداره کل ارشاد همیشه شامل حال مراکز فرهنگی ذیل این مجموعه شده است، اضافه کرد: اکنون نیز به کانون تازه تأسیس شهید سلیمانی کمک خواهیم کرد و 6 ماهه نخست سال 500 جلد کتاب در حوزه های مختلف و در 6 ماهه دوم هم همین میزان جلد کتاب به این کانون هدیه خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس عنوان کرد: در 6 ماهه اول و دوم هر دوره میزان 15 میلیون ریال به این کانون هدیه خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدرضا حدائق، مسئول قرارگاه تبلیغی عمار فارس نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به فعالیت های 6 ساله کانون مسجد الرجاء، بیان داشت: فعالیت های این قرارگاه در زمینه های فرهنگی اعم از حلقه های معرفت، اعتکاف دانش آموزی و ... است.

وی افزود: با توجه به دغدغه ای که مسئول مدرسه علمیه منصوریه داشت، تصمیم بر این شد تا چند کانون ذیل مسجدالرجاء راه اندازی شود که طلاب قرارگاه تبلیغی منصوریه اداره آن را بر عهده دارند.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه خاطرنشان کرد: پس از شهادت سردار شهید سلیمانی در صدد انتخاب نامی برای این کانون بودیم، از این رو نام کانون را به نام شهید سلیمانی مزین کردیم.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با کد شناسایی 071405 در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به ثبت رسیده است.

این کانون با احتساب کانون های ستاد جنوب فارس، یک هزار و چهارصد و پنجمین کانون مساجد فارس محسوب می شود.

مدیریت کانون فرهنگی هنری «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» بر عهده حجت الاسلام «حسین رضایی» خواهد بود و امام جماعت مسجد الرجاء هم حجت الاسلام «حمیدرضا حدائق» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha