پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تفاهم نامه همکاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر از امضای توافق نامه ی همکاری دو ساله ای میان حوزه خواهران استان و سازمان فضای مجازی سراج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز توافق نامه همکاری بین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و سازمان فضای مجازی سراج استان، امضا شد.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این زمینه گفت: ما در زمانه ای زندگی می کنیم که در آن فضای مجازی از اهمیت بسزایی برخوردار است و کلیه ساحت های زندگی فردی و اجتماعی انسان ها را درگیر می کند، از همین جاست که فضای مجازی اهمیتی بیش از پیش می یابد و تربیت نیروی انقلابی آشنا به فضای مجازی و تکنیک های آن، از وظایف نهادهای انقلابی می گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: از همین رو حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با هدف ایجاد بستری مناسب برای آموزش تکنیک ها و فنون لازم به خواهران طلبه احساس وظیفه کرده و در این رابطه تمایل به همکاری با سازمان فضای مجازی سراج به عنوان یکی از سازمان های متصل به بدنه انقلاب اسلامی دارد، لذا امروز تفاهم نامه ای امضا شد.

کنشگری فعال در فضای مجازی

عبدالرحیم افروغ، مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان بوشهر نیز با اشاره به تنوع و گستردگی فضای مجازی، گفت: رسالت اصلی و اساس کار ما در فضای مجازی، کنشگری فعال است. معتقدیم که تمدن جدیدی در بستر فضای مجازی، در حال شکل گرفتن است و به تعبیری انسان را دچار زیست متفاوتی خواهد نمود که باعث می شود انسان نتواند بر یک صحبت خود، پافشاری نماید و با مثال نقض ادعای خود به سرعت رو به رو خواهد شد؛ هدف ما نیز تربیت کنشگران فعال و به روزی است که بتوانند خود را با سرعت رسانه، وفق داده و به روز نمایند.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان بوشهر ادامه داد: از همین رو ما به دنبال استفاده از نیروهایی هستیم که بتوانند در عین حال که مبنای فکری شان مطابق با انقلاب است، تکنیک ها را آموزش دیده و به کار ببندند.

طلاب با آگاهی وارد فضای مجازی شوند

در ادامه، فاطمه مجاهد، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران بوشهر نیز با اشاره به اهمیت حضور طلاب در فضای مجازی، گفت: فضای مجازی، از فضاهای مهم عرصه انقلاب است و ما نیز به عنوان مسئولینی که در این زمینه توفیق خدمت داریم، باید تمام تلاش خود را در پیش گرفته تا بتوانیم در مدت تحصیل طلاب، آموزش های لازم در زمینه رسانه را به طلاب دهیم.

وی اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی سواد و علم خاص خود را می خواهد که اگر فردی بدون این علم به عرصه فضای مجازی ورود کند قطعا صدمات جبران ناپذیری را برای خود و جامعه اش به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha