پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضوی

حوزه / همسر و فرزند دکتر مجید فرهاد نخستین شهید مدافع سلامت استان اصفهان و شهرستان کاشان، زیر سایه خورشید قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه درکاشان، خدام حرم رضوی در آخرین روز حضور خود در کاشان، در منزل دکتر مجید فرهاد، نخستین شهید مدافع سلامت حضور یافتند و ضمن دلجویی از این خانواده، با اهدای هدایای متبرک رضوی بویژه انگشتر ارزشمند از سنگ مرمر مضجه شریف حضرت، به شایان پسر شهید فرهاد از تلاش های این شهید والا مقام تجلیل کردند.

پریسا صادقی، همسر شهید فرهاد که خود نیز فارغ التحصیل رشته مامایی است با تاکید بر اینکه همسرش در معامله با خداوند چیزی کم نگذاشت و همواره در این مسیر در خط مقدم بود و شهادت شایسته او بود، گفت: دکتر فرهاد که به عنوان پزشک عمومی ۲۷ سال سابقه خدمت در کادر درمان داشت، هنگام شهادت مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان بیمارستان کارگر نژاد و پزشک درمانگاه شبانه‌روزی مرکزی و گلابچی بود.

وی، با اشاره اینکه دکتر فرهاد را فقط از ۱۳ اسفند که در بیمارستان شهید بهشتی کاشان به مدت ۸ روز بستری شد توانسته روزی سه تا چهار ساعت کنارش باشد، افزود: متاسفانه از ۲۰ اسفند ۹۸ که همسرش بدحال و به بیمارستان مسیح دانشوری تهران اعزام شد و مدت ۲۴ روز بستری بود اصلا نتوانست ببیند.

 فقط سه یا چهار ساعت برای استراحت به منزل می آمد

خانم صادقی، به خدمت دکتر فرهاد در مطب خود و مسئولیتش در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دوره شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ما سه هفته آخر او را دیگر اصلا ندیدیم و شاید تماس های تلفنی در حد یک سلام و احوالپرسی کوتاه داشتیم.

وی اظهار کرد: شهید دکتر فرهاد که پزشک متعهد، با اخلاق و مردمی بود و حتی مسئولیت مراکز MMT (مراکز ترک اعتیاد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان) را داشت و در کلینیک خودش مبحث روان شناسی را نیز برای خانواده های معتادان ایجاد کرده بود، وقت و زمان زیادی را با تماس نزدیک به بیماران  و معاینه دقیق صرف می کرد.

همسر شهید دکتر فرهاد یادآورشد: حتی اگر زمان به عقب بر می گشت و می دانست دکتر مبتلا به کرونا می شود او هیچ وقت نمی توانست مانع حضور دکتر فرهاد در اوج دوران شیوع کرونا شود، چون شهید تعهد بسیار بالایی به حرفه پزشکی خود داشت.

به گفته وی، دکتر فرهاد علاقه و ارتباط زیادی با اهل بیت علیهم السلام بویژه امام حسین علیه السلام و امام رضا علیه السلام داشت، به طوری که حتی برای ازدواج نیز با سفر به مشهد مقدس و توسل به حضرت مدد گرفته بود تا هر چه که صلاح او است آقا برایش مقدر کند.

خانم صادقی در آخرین کلام خود در  دیدار با خدام حرم رضوی، گفت: از امام رضا علیه السلام می خواهم حالا که همسرم نیست، مرا یاری کند تا بتوانم کارهای بر زمین مانده دکتر را در راه خدمت به مردم و بیماران انجام دهم و شایان را هم به نحو احسن تربیت و بزرگ کنم تا مثل پدرش مایه افتخار باشد.

شایان فرهاد نیز در پایان این دیدار گفت: از امام رضا علیه السلام می خواهم مرا کمک و عنایت کند تا مثل پدرم بزرگ شوم و راه او را ادامه دهم.

گفتنی است،  دکتر فرهاد روز ۱۴ فروردین ۹۹ نامش به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت استان اصفهان و شهرستان کاشان درخشید و جاودانه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha