جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 بی‌توجهی پلیس به تهدیدات منجر به حمله خونین کرایست چرچ شد

حوزه/ در جلسه ارزیابی که پشت درهای بسته برگزار شد، شورای زنان اسلامی نیوزیلند اعلام کردند که در ۱۵ مارس تهدید علیه یک مسجد دیگر به ثبت رسیده و اگر پلیس واکنش جدی نشان می‌داد، کشتار کرایست چرچ به وقوع نمی‌پیوست.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از swissinfo، شورای زنان اسلامی نیوزیلند در یک جلسه ارزیابی پیرامون قتل عام مساجد کرایست چرچ، از این مطلب که نیروی پلیس نیوزیلند پیش از حمله نسبت به تهدید مساجد دیگر اطلاع داشته پرده برداشتند.

 شورای اسلامی زنان نیوزیلند اعلام کرد که این سازمان بارها به پلیس و سازمان‌های امنیتی کشور نسبت به تهدیدهای خطرناک حامیان برتری نژادسفید هشدار داده بود که  از جمله آن‌ها دریافت پیام‌های فیس بوکی مبنی بر سوزاندن قرآن در مقابل مسجدی در همیلتون در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ می‌باشد.

در این جلسه ارزیابی که پشت درهای بسته انجام گرفت همچنین اعلام شد اگرچه تهدید مستقیما در ارتباط با تیراندازی به نمازگزاران مساجد النور و لینوود نبود، اما اگر پلیس دست به کار می‌شد و اقدامات امنیتی بیشتری را در همه مساجد اتخاذ می‌کرد، این حادثه رخ نمی‌داد.

گروه با ارسال مطلبی در ۱۳۰ صفحه اعلام کرد که پلیس اطلاعات کافی برای تامین استراتژی هماهنگ ملی را در اختیار داشت. اگر چنین راهکاری به کار گرفته می‌شد، این پیام به همه مساجد کشور هشدار می‌داد و در روز ۱۵ مارس ۲۰۱۹ همه مساجد اقدامات امنیتی اضافی اتخاذ می‌کردند.  

گفتنی است یک مهاجم استرالیایی تبار در روز جمعه ۱۵ مارس به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند حمله کرده و ۵۱ نمازگزار را به خاک و خون کشیده و ده‌ها تن دیگر را به شدت مجروح کرد. وی فیلم این جنایت خود را به صورت زنده از فیس بوک پخش کرد. او که یکی از حامیان برتری نژادسفید محسوب می‌شود به جرم خود اعتراف کرده و دادگاه وی قرار است در ۲۴ آگوست آغاز شود.

شورای اسلامی زنان نیوزیلند در بیاینه خود اعلام کردند که پلیس، نیروهای امنیتی و نمایندگان دولتی تنها بر مبارزه با تروریسم توسط افراط گرایان مسلمان متمرکز شده‌اند و جامعه را در معرض افزایش جنبش راست افراطی قرار داده‌اند.

عالیا دازنسن که سرپرستی تعامل گروه با دولت را به عهده دارد افزود: شواهد نشان می‌دهند که کارمندان بخش دولتی در بهترین حالت از روی ناآگاهی و در بدترین حالت از روی تعمد، التماس‌های ما را نادیده گرفته و به طور جدی کار ما را تعضیف می‌کنند.

پلیس اعلام کرد تا زمانی که کمیسیون سلطنتی نتیجه نهایی را اعلام نکند، هیچ نظری ارائه نخواهد شد. سخنگوی دولت نیز گفت که دولت قبل از اظهار نظر منتظر گزارش کمسیون خواهد بود.

گروه تحقیقات کمیسیون سلطنتی در مورد قتل عام تیراندازی قرار است نتایج را تا پایان ماه جولای ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha