شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرهنگسرای اسلامی چندمنظوره در اسکالین استرالیا ساخته می‌شود

حوزه/ طرح دو طبقه به عنوان یک مرکز فرهنگی اسلامی چند منظوره با مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با هزینه کلی ۲.۵ میلیون دلار برای ساخت در منطقه اسکالین استرالیا ارائه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  the-riotact، برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت مرکز عبادی و مرکز فرهنگی اسلامی جدیدی در منطقه اسکالین، قلمرو پایتختی در کشور استرالیا آغاز شد.

یک مکان عبادی و فرهنگسرای اسلامی برای اسکالین در نظر گرفته شده است تا مسلمانان ساکن در منطقه بلکنن در استرالیا خدمات مذهبی ارائه دهد. این طرح دو طبقه به عنوان یک مرکز فرهنگی-اسلامی چندمنظوره با مساحت ۲ هزار و ۲۰۰  متر مربع با هزینه کلی ۲.۵ میلیون دلار برنامه ریزی شده است.

مرحله اول (۱ میلیون دلار) شامل یک سالن اصلی، سالن نمازخانه، دفترخانه، کتابخانه ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می‌باشد. مرحله دوم (۸۰۰ هزار دلار) شامل طبقه دوم ، سالن سمینار، کلاس‌های درس و سالن پذیرایی از میهمانان است. و سوم (۷۰۰ هزار دلار) فضایی برای بانوان، اتاق کودکان و فضای آزاد خواهد بود.

گفته می‌شود «دایره اعمال و تبلیغ اسلامی» یک سازمان دینی مستقر در کانبرا، پایتخت استرالیا به دنبال ایجاد یک مرکز اجتماعی چندمنظوره برای فعالیت‌ها و برنامه‌های مذهبی- اجتماعی است.

سخنگوی سازمان گفت: این تشکیلات قرار است به عنوان مکانی برای فعالیت‌های عبادی، یادگیری، آموزش منظم، فعالیت‌های کودکان و زنان، تجمعات مذهبی و دیگر برنامه‌های رفاه اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما از مدت‌ها پیش به یک مکان عبادی دائم در بلکنن نیاز داشتیم که بخش اعظمی از جامعه مسلمانان استرالیا در آنجا سکونت دارند، مسلمانان این منطقه برای برآورده ساختن نیازهای مذهبی گزینه‌های محدودی دارند.

سخنگوی سازمان گفت: جامعه برای حفظ محیطی صلح آمیز و سازگار با همسایگان از این پروژه بسیار پشتیبانی خواهد کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، این مرکز عبادی قرار نیست ویژگی‌های معماری سنتی اسلامی را مانند گنبد دارا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha