سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دادگاه اسرائیلی به تخریب قبرستان اسلامی در فلسطین اشغالی رای داد

حوزه/ گورستان اسلامی العساف با بیش از ۲ قرن قدمت در سرزمین‌های اشغالی واقع شده و مسلمانان می‌گویند ساخت‌ و سازهای اسرائیل بر روی میراث فرهنگی اعراب مسلمان یک اقدام تعمدی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، با وجود درخواست تجدیدنظر شورای اسلامی یافا برای جلوگیری از ساختن پناهگاه‌های صهیونیستی بر روی گورستان اسلامی العساف در سرزمین‌های اشغالی، با بیش از ۲ قرن قدمت، دادگاه اسرائیلی تل آویو روز سه شنبه به ساخت و ساز بر روی زمین‌های اعراب مسلمان رای داد.

مسلمانان فلسطینی شاهد هستند که قبرستان‌های بی‌شماری با پروژه‌های ساختمانی جایگزین می‌شوند که بسیاری از این اقدامات تلاش‌های اسرائیل برای از بین بردن هویت عربی و اسلامی فلسطین اشغالی هستند. گفته می‌شود این نخستین باری نیست که صهیونیست‌ها میراث فرهنگی مسلمانان را تخریب کرده و به جای آن ساخت و ساز می‌کنند. هتل یافا هیلتون بر فراز قبرستان روستای عبد النبی ساخته شده است. دانشگاه تل آویو یک پارکینگ بر روی قبرستان شیخ المووانی ساخت.

خالد ملوه، فعال شورای اسلامی در این باره به خبرنگاران گفت: فضای کافی برای فعالیت‌های آن‌ها وجود دارد اما آن‌ها از روی عمد مکان‌های میراث فرهنگی را هدف قرار می‌دهند و از نیروهای ویژه برای سرکوب معترضین استفاده می کنند. بیش از ۱۷ نفر به جرم تلاش برای جلوگیری از حفاری دستگیر شدند. آن‌ها قبرستان‌های ما را تخریب می‌کنند و به ما می‌گویند بیایید استخوان‌ها را ببرید!

وی گفت: این تنها بخشی از یک استراتژی بزرگتر تبعیض آمیز است که در هر قسمت از زندگی ما دیده می‌شود. اشتغال ، امنیت ، دادگاه ، مسکن و رسانه ها. این سرزمین ما است ، و ما هنوز اکثریت هستیم حتی پس از اینکه آنها ۹۵ درصد از ما را در روز نکبت آواره کردند.

ساخت موزه روی قبرستان مسلمانان

 حتی بیت المقدس نیز از این اقدامات اسرائیل درامان نبوده و صهیونیست‌ها بر روی قبرستان مسلمانان موزه ساخته‌اند.

ساخت و سازها روی قبرستان  در ابتدا موجب برانگیختن تظاهرات در شهر یافا شد که اکثریت مردم آن را اعراب تشکیل می‌دهد، اما نیروهای ویژه صهیونیستی با حمله‌های بی‌رحمانه جلوی تظاهرکنندگان را گرفتند. گفتنی است دادگاه اسرائیل نه تنها به نفع صهیونیست‌ها رای داد بلکه به شورای اسلامی یافا دستور داده شد که تقریباً دو هزار و ۲۰۰ دلار به شهرداری تل آویو-یافا و بنیادهای تل آویو بپردازند.

وکیل شورای اسلامی ، رمزی کاتیلات اظهار داشت که شورای اسلامی مایل به یافتن یک مکان جایگزین و حتی تقبل هزینه‌های مرتبط با انتقال پروژه بود و گفت: ما در دادگاه به جایی نمی‌رسیم. ما ساکنان اصلی این سرزمین هستیم و حکم دادگاه اسرائیلی این حق را از ما سلب نمی‌کند. تا زمان ادامه ساخت و ساز، تظاهرات اعتراض آمیز ادامه خواهند داشت.

وی گفت: اگر قبرهای یهودی در اروپا ویران شوند، وحشت و سر و صدای زیادی به گوش می‌رسد. اما وقتی به ما می‌رسد ، ما نادیده گرفته می شویم. آیا ما انسان نیستیم؟

قبرستان العساف که در نزدیکی مسجد حسن بک واقع شده است قریب به ۲۰۰ سال قدمت دارد. این قبرستان تقریباً ۹۰ سال بدون استفاده و تقریباً در ظرفیت کامل، مسکن صدها مقبره فلسطینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha