سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سیماسادات لاری

حوزه/ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۵ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر سیماسادات لاری اظهار داشت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد موارد مرگ روزانه بیماران در کشور است و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با لطف خدا و تلاش همکارانمان تاکنون ۲۱۲ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند البته سه هزار و ۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

دکتر لاری اضافه کرد: همانند روزهای گذشته استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: در طول ۶ روز گذشته، یک میلیون نفر به مجموع مبتلایان کووید۱۹ در دنیا افزوده شد و شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۱۲ میلیون نفر عبور کرد و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha