سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نمکی

حوزه/ وزیر بهداشت از توجه و حمایت ویژه رهبر معظم انقلاب از حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: در عمرم تملق نگفتم، اما حمایت و بصیرتی که از رهبر معظم انقلاب دیدم، وظیفه دارم که بگویم و از خدا خواستم تا روزی که زنده هستم، سایه ایشان را بر سر ما حفظ بفرماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سعید نمکی، عصر چهارشنبه ۱۸ تیرماه، در جلسه اضطراری ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا کلانشهر تهران، با قدردانی از حمایت ها و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب در مقابله با کرونا و توجه به مدافعان سلامت، اظهار کرد: در عمرم تملق نگفتم، اما حمایت و بصیرتی که از رهبر معظم انقلاب دیدم، وظیفه دارم که بگویم و از خدا خواستم تا روزی که زنده هستم، سایه ایشان را بر سر ما حفظ بفرماید.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای تهران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فراز و نشیب ها در پنج ماه گذشته در مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: من شرمنده مدافعان سلامت هستم که با گذشت این روزهای سخت، اما با سهل انگاری عده ای و همچنین برخی از مردم و غیر مردم در جایگاههای دولتی و خصوصی، دستاوردها ساده انگاشته و همه چیز تمام شد.

دکتر نمکی ادامه داد: من مدت ها هم قهر بودم هم دل شکسته، بارها گفتم در صورت سهل انگاری این دستاورد ملی را از دست می دهیم و این دستاورد را لگد مال بی توجهی ها نکنیم.

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی مستمر در خصوص سه رقمی شدن فوتی های کرونا، اظهار کرد: این نگرانی را بارها ابراز کردم و این نگرانی در شرایطی بود که ما برنامه مهار کرونا تا ته خط برای سه مرحله مدیریت، کنترل و مهار برنامه ریزی کرده بودیم.

وی با اشاره به هزینه های هنگفت کشورهای اروپایی و آمریکا برای مقابله با کرونا در مقایسه با کشورمان، گفت: در ایران برای مهار کرونا مانند دوره دفاع مقدس و همدلی و وفاق ملی دستاوردهای مهمی داشتیم که نشان از مدیریت برنامه ریزی شده داشت.

دکتر نمکی افزود: موفق ترین برنامه را در عرصه جهانی در مبارزه با کرونا در مقایسه با سایر کشورها داشتیم که سبب سکوت شبکه های معاند شد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه تخت ما ۱.۶ دهم تخت به ازای هر هزار نفر است، اما کاستی های ما در اوج تحریم با تلاش مدافعان سلامت جبران شد که مشابه این رفتارها را در دفاع مقدس داشتیم و پزشکان و پرستاران ما با غیرت ملی در اوج آتش کرونا، مجاهدت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha