سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زالی

حوزه/ فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلان شهر تهران، خواستار تعطیلی یک هفته‌ای تهران و حداقل کاهش ۵۰ درصدی کارمندان در هفته آینده با هدف مهار کرونا در پایتخت شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلان شهر تهران، عصر چهارشنبه ۱۸ تیرماه، در جلسه اضطراری این ستاد که با حضور وزیر بهداشت در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: مناطق شرق و جنوب شرق تهران بیشتر به بیماری کرونا آلوده اند و تعداد فوتی‌ها در مناطق ۴، ۲، ۱۴ و ۱۵ تهران بیشتر از سایر مناطق است.

بیشتر بخوانید:

مدت ها هم قهر بودم هم دل شکسته/ قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب

وی، خواهان توجه بیشتر ستاد ملی مقابله با کرونا به نظرات و پیشنهادات ستاد مقابله با کرونای استان تهران شد و گفت: تقاضای ما تعطیلی یک هفته‌ای تهران و حداقل کاهش ۵۰ درصدی کارمندان در هفته آینده است.

فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلان شهر تهران افزود: تعلیق امتحانات هفته آینده در تهران نیز از دیگر پیشنهادهای ماست.

وی با بیان اینکه متاسفانه به سبب یک اشتباه تهران در شرایط قرمز قرار نمی‌گیرد گفت: حتی تعطیلی طبقه‌های ۳ و ۴ جدول مقابله با کرونا نیز در تهران ابلاغ نشده است و آنچه ابلاغ شده به هیچ وجه کافی نیست.

دکتر زالی گفت: کادر سلامت خسته است و تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ نفرشان در تهران مبتلا شده اند.

وی خواهان کنترل بیشتر در تهران به سبب کاهش مراجعه بستری و مرگ و میر در تهران شد.

دکتر زالی با ارائه گزارشی در خصوص نظرسنجی از مردم در خصوص بازگشت محدودیت ها در تهران، گفت: درباره لغو طرح ترافیک ۱۳.۷ دهم مردم مترو را جایگزین وسیله سفر درون شهری اعلام کردند و ۱۸ درصد گفتند که از تاکسی های بر خط و ۷.۸ درصد از اتوبوس به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده خواهند کرد.

فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقاببله با کرونای کلان شهر تهران گفت: در این بررسی ها درباره علت خروج مردم از منزل مشخص شد،  ۴۴.۷ درصد مردم به دلیل عزیمت به محل کار از خانه خارج می شوند و ۲۵.۲ درصد به علت خرید از منزل خارج می شوند.

وی افزود:‌ اگر ساز و کار حضور کارمندان در مراکز کاری و همچنین موضوع خرید های اینترنتی چاره اندیشی و ساماندهی  شود بخشی از این موضوع قابل حل خواهد بود.

دکتر زالی همچنین افزایش اختیارات ستاد عملیات مقابله با کرونای کلان شهر تهران و توجه جدی ستاد ملی به تصمیمات این ستاد را خواستار شد.

مخالفت ناجا با پیشنهاد تعطیلی یک هفته ای تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این جلسه با پیشنهاد تعطیلی یک هفته ای تهران مخالفت کرد و گفت: تعطیلی تهران به سبب مشکلات اقتصادی قابل قبول نیست.

سردار رحیمی از تلاش های نیروی انتظامی درمقابله با کرونا گزارشی ارائه کرد و گفت: به عنوان نمونه پلیس مترو در ۱۲۶ ایستگاه مترو ناظر بر رعایت شیوه نامه های ستاد مقابله با کرونا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    4 0
    اوایل کرونا همه جای شهر رو ضدعفونی میکردند خیابانها اتوبوسها و... الان رها کردن و اهمبت نمی دن مراکز خرید و پاساژها و مکانهای عمومی رو بابد هروز مثل قبل ضد عفونی کنند که این خودش کمکی در کاهش کرونا ست
  • رضا IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    13 0
    وقتی بجای وزارت بهداشت.نیروی انتظامی در مورد تعطیلی تصمیم بگیره اوضاع بهتر از این نمیشه.
  • علی IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    4 0
    از کی تا به حال نیروی انتظامی نظرات تخصصی در خصوص مسائل پزشکی و بهداشتی ارائه میده، مگر اقتصاد مردم از سلامت آنها مهمتره که نیروی انتظامی رای به عدم تعطیلی ادارات و مراکز کسب و کار میده، اول باید انسان سالمی باشد که بتواند کار اقتصادی انجام بدهد. امان از کسانیکه در اموری که هیچ تخصصی ندارند اظهار نظر میکنن.
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    سلام لطفا رانندگانی که مسافر سوار میکنند حتما ماسک بزنن . امروزسوار ماشین شدم که دوتا مسافردرپشت نشسته بودن و ماسک داشتن ولی راننده نداشت وقتی به او گفتم شما چرا ماسک نزدید در جواب گفت من کرونا رو در عید گرفتم و خوب شدم . گفتم احتمال بازگشت داره و ممکن هست ناقل باشی و من بگیرم و سریع از ماشین پیاده شدم . فقط خدا به این مردمی که درک ندارند شعور و احساس مسیولیت بدهد که همدیگر را درک کنن تا بر آمار بیماری کرونا نیفزایند و خواهشا دوربینهای راهنمایی در چهارراهها هست راننده بی ماسک را جریمه کنند تا از این طریق گوشزد شدر .