سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: حق درمان بیمه شدگان که در جاهای دیگر هزینه می شود حق الناس است و باید در راستای افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش صف های طولانی ویزیت پزشکان که موجبات نارضایتی بیماران و همراهان آنها را در پی داشته، هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار مسئولان سازمان های بهزیستی، تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشکلات مردم به تحریم ها گره زده شده است، گفت: افراد تحت پوشش و مراجعان سازمان های بهزیستی، تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افراد بی بضاعت و کم برخوردار جامعه هستند که باید با تخصیص منابع لازم به نیازهای آنها رسیدگی شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی هدف از تاسیس این مجموعه را حمایت از معلولان و محرومانی دانست که نیازمند حمایت بیشتر هستند و ادامه داد: تحقق آرامش، رفاه حداقلی، ایجاد امنیت برای جامعه معلولان و محرومان از جمله اهداف سازمان بهزیستی است که در این راستا تاکنون قدم های ارزشمندی برداشته شده اما برای رسیدن به شرایط ایده آل و مطلوب فاصله بسیار است.

امام جمعه تبریز با تقدیر از حمایت های خیران نیکنام در حمایت از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی، گفت: خیران پشتوانه عظیم برای این سازمان هستند و اگر بهزیستی تنها امیدوار به اعتبارات دولتی باشد نمیتواند در پیشبرد اهداف خود موفقیتی داشته باشد.

وی مقابله با آسیب های اجتماعی را وظیفه اصلی سازمان بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از بزرگترین چالش های بهزیستی عدم همخوانی اعتبارات مالی با ماموریت های محوله است، این درحالی است که این سازمان باید در جهت کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی برای گروه های مختلف سالمندان، معلولان، کودکان معلول و بی سرپرست بستری مناسب فراهم نماید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حق بیمه دریافتی از بیمه شدگان تامین اجتماعی به عنوان حق درمان، گفت: در قانون؛  ۹/۲۷ حق بیمه دریافتی از بیمه شدگان باید به بخش درمان آنها اختصاص یابد، اما این موضوع به دلیل مشکلات در دیگر بخش های سازمان تامین اجتماعی، به درمان بیمه شدگان هزینه نمیشود.

نماینده ولی فقیه در استان بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی را بهانه این موضوع دانست و ادامه داد: ۹/۲۷ حق درمان بیمه شدگان که در جاهای دیگر هزینه می شود حق الناس است و باید در راستای افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش صف های طولانی ویزیت پزشکان که موجبات نارضایتی بیماران و همراهان آنها را در پی داشته، هزینه شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شرکت ها و موسسات اقتصادی وابسته به سازمان تامین اجتماعی مانند شستا و بانک رفاه پشتوانه مالی این سازمان هستند، اظهار کرد: باید امکانات و منابع شرکت های بزرگ سازمان تامین اجتماعی در اختیار بیمه شدگان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم، افزایش هزینه های زندگی، فقدان سیاست های پولی، قاچاق افسارگسیخته و واردات بی رویه و همچنین تغییر ترکیب سنی جامعه، گفت: شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است و طبقه پایین جامعه زیر فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید همه مشکلات اقتصادی و معیشتی را به تحریم گره بزنیم، ادامه داد: برخی از ارگان های دولتی برای اینکه سلب مسئولیت کنند و حرکتی برای رفع مشکلات مردم نداشته باشند همه مسائل پیش آمده را به تحریم ها ربط می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین گریزی هم به موضوعی قطعی های مکرر آب شرب مشترکان تبریزی زد و گفت: کمبود منابع آبی و قطعی آب مشترکان موضوعی طبیعی است، اما باید با مدیریت مصرف و توزیع عادلانه آن در جهت مدیریت کمبودها قدم برداریم ولی قابل قبول نیست که آب شرب مناطق محروم و کم برخوردار ساعت ها و بدون اطلاع قبلی قطع باشد؛ درحالی که مناطق برخوردار از این قائده مستثنی هستند.

در ابتدای این دیدار، سمساری مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان، خانم صحاف رئیس سازمان بهزیستی، مقدس پور مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی و  فتحی مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عملکرد مجموعه های خود گزارش دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha