چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خدمات

حوزه/ مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی و سرپرست دانشکده طب سنتی استان به منظور افزایش همکاری ها و برگزاری دوره‌های آموزشی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌ آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  موسوی در دیدار سرپرست دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی آاستان با تأکید بر گسترش همکاری های مشترک، بیان داشت: ارتقای سطح دانش و آگاهی سلامت جامعه هدف مرکز خدمات، در راستای تقدم پیشگیری بر درمان، از اولویت‌های معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات است و آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۸ با برگزاری کلاس‌ها و جلسات مختلف آموزشی در این موضوع، رتبه دوم کشوری را در بین مراکز استانی به دست آورده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه دانش طبی و سلامت طلاب و روحانیون به عنوان یک اولویت، ادامه داد: یکی از محورهای آموزشی مرکز خدمات استان، همکاری با اساتید و سلامت‌کده‌های مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی است که در این راستا، طرح غربالگری طب سنتی، مزاج شناسی و اصلاح تغذیه از جمله مواردی است که در قالب دوره‌های آموزشی برای طلاب و روحانیون برگزار شده و می‌شود.

در این دیدار، دکتر پورفتحی، سرپرست دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی نیز ضمن ابراز تشکر از حُسن توجه مرکز خدمات حوزه‌ به طب سنتی، این علم را در عصر حاضر هم دوش و همراه با علم مدرن در پیشگیری و درمان دانست و خاطرنشان کرد: رشته طب سنتی هم اکنون در کنار سایر رشته‌های پزشکی مورد توجه دانشجویان، پژوهشگران، استادان و متخصصان علوم پزشکی است.

همچنین در این نشست، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی در کنار پرداختن به موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی مشترک و چاپ و نشر کتب و جزوات آموزشی متناسب با جامعه هدف مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha