جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تنها راه نجات کشور رونق تولید است؛ راهبردی که بیش از ۱۰ سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوین مختلف مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در دیدار مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت سایپای آذربایجان از صنعتگران به عنوان مجاهد در راه خدا یاد کرد و گفت: در مسیر تعالی اقتصاد کشور هر کسی که بتواند تولید ملی را رونق دهد مانند مجاهدی است که در راه خدا گام برمی‌دارد.

امام جمعه تبریز تلاش و همت مضاعف برای چرخش چرخ های اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: جهش تولیدی که در طول یکسال گذشته در سایپا آذربایجان به همت کارگران سخت‌کوشش به دست آمده و انتخاب این مجموعه به عنوان واحد نمونه صنعتی استان، نشان از به ثمر نشستن اراده های بزرگی است که تعالی اقتصاد کشور را اولویت خود می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش تولید در این مجموعه امیدآفرین است، اظهار داشت: تنها راه نجات کشور رونق تولید است؛ راهبردی که بیش از ۱۰ سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوین مختلف مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه هنوز هیچ کس به اندازه مقام معظم رهبری به مقاوم سازی اقتصاد ملی حساس نشده است، گفت: در اثر کم توجهی ها و کم کاری در حوزه اقتصاد داخلی امروز کنترل و نظارت بر بازار سخت شده و قیمت های افسارگسیخته مردم را در تنگنا قرار داده است.

وی رونق و جهش تولید در همه مجموعه های صنعتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با تکیه بر توان و دانش دانشمندان جوان، ارتباط دانشگاه ها با واحدهای تولیدی را تقویت کنیم؛ تا در سایه پژوهش های کاربردی جوانان تحصیل کرده زمینه تولید قطعاتی با فناوری پیشرفته فراهم و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود جانشین پروری را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: مدیران موفق، نسل جوان را برای تصدی مسئولیت های بزرگ آماده کنند.

روح الله زینالی، مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه، رشد ۱۲ درصدی تولید در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه تولید این مجموعه ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ نوع قطعه در این مجموعه تولید می شود، ادامه داد: با رشد ۱۰۰ درصدی در تنوع محصولات این تعداد محصول به ۴۴ نوع محصول خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا آذربایجان با اشاره به برنامه های صادراتی این شرکت، گفت : این شرکت برای اولین بار در اسفندماه سال ۹۸ محموله صادراتی به ارزش ۱ میلیارد تومان به عراق صادر کرده است.

زینالی ادامه داد : با افتتاح خط تولید موتور صادراتی پراید، ماهانه ۵۰۰ دستگاه موتور به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha