پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید رضا تقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، لازمه استقلال اقتصادی را دستیابی به کشاورزی پایدار دانست و گفت: باید جلوی پای تولیدکنندگان و کارآفرینان فرش قرمز پهن کرد و با همه وجود در خدمت آنان بود تا چرخ‌های اقتصادی کشور با ایجاد اشتغال مولد و تولید ثروت، رونق معیشت مردم بچرخد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، در جریان سفر به خوزستان، با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان باید به‌گونه‌ای باشد که انگیزه آنان را برای تولید بیشتر در سال«جهش تولید» مضاعف شود، اظهارداشت: لازم است با حمایت از تولیدکنندگان، کشور را در مسیر خودکفایی و خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی قرار داد.

وی تصریح کرد: باید جلوی پای تولیدکنندگان و کارآفرینان فرش قرمز پهن کرد و با همه وجود در خدمت آنان بود تا چرخ‌های اقتصادی کشور با ایجاد اشتغال مولد و تولید ثروت، رونق معیشت مردم بچرخد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، ادامه داد: باید دست سرمایه‌گذارانی که همه سرمایه و مایملک خود را به بیابان می‌آورند تا ظرفیتی از ظرفیت‌های بی‌شمار کشور را به فعلیت برسانند، بوسید و این باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، به بخشی از ظرفیت‌های معطل مانده در بخش‌های کشاورزی، آب‌وخاک و فراورده‌های غذایی اشاره کرد و گفت: با همین امکانات فعلی که در دسترس داریم می‌توان غذای مورد نیاز ۱۵۰ میلیون نفر را به‌راحتی تأمین و بخش مازاد آن را وارد بازارهای جهانی کرد.

رئیس ستاد زکات کشور، با بیان اینکه کشاورزی پایدار و روی پای خود ایستادن در تولید محصولات مورد نیاز کشور، به‌مثابه رسیدن به استقلال اقتصادی است، تصریح کرد: با استفاده از روش‌های علمی و فناورانه می‌توانیم گام‌های بزرگی برای رسیدن به خودکفایی بخش کشاورزی برداریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، نگاه برخی مسئولان به تأمین اقلام ضروری و مورد نیاز کشور از طریق واردات را نادرست و در تضاد با مبانی اصلی نظام اسلامی دانست و بیان کرد: استقلال اقتصادی از مسیر کشاورزی عبور می‌کند و تا به این مهم دست پیدا نکنیم، امنیت غذایی مردم به مخاطره می‌افتد و استقلال کشور را زیر سؤال می‌برد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، در ادامه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد کشاورزی خوزستان در بخش‌های آب‌وخاک و تولید محصولات راهبردی در این استان اشاره کرد و افزود: خوزستان به لحاظ سیاسی، اقتصادی و موقعیت جغرافیایی یکی از استان‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شود و مردم آن در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن نشان دادند که ولایتمدار و دلسوز انقلاب و اسلام عزیز هستند.

رئیس ستاد زکات کشور، به ضرورت شکل‌گیری زنجیره مزرعه تا سفره باهدف قطع دست دلالان، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: هنوز بسیاری از حلقه‌های زنجیره غذایی در کشور ایجاد نشده و لازم است که مسئولان در این زمینه مهم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی در پایان به ضرورت جهش تولید در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهش تولید به خودی خود شکل نمی‌گیرد بلکه کمک و حمایت همه مسئولان در همه دستگاه‌های اجرایی را ‌طلب می‌کند و در وزارت جهاد کشاورزی نباید تولید کننده و کارآفرین سرگردان وجود داشته باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha